Blok fakultatywny: Lokalne formy pamięci i tożsamości 16-BFLFPT-11
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
Pojęcia pamięci zbiorowej i pamięci lokalnej LFP_1
Pojęcia tożsamości zbiorowej i tożsamości lokalnej LFP_2
Związek pamięci i tożsamości LFP_3
Techniczne środki zapamiętywania (pismo, sztuka, fotografia) LFP_4
Wybrane przykłady form pamięci w wybranych środowiskach lokalnych - regionach, subregionach, miejscowościach.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EK dla kierunku studiów
LFP_1 Wyjaśnia pojęcia pamięci zbiorowej i lokalnej K_W05, K_W06, K_U02, K_K15
LFP_2 Wyjaśnia pojęcia tożsamości zbiorowej i tożsamości lokalnej K_W05, K_W06, K_U02, K_K15
LFP_3 Objaśnia istotę relacji pamięci i tożsamości K_W05, K_W06, K_U02, K_K15
LFP_4 Wymienia i charakteryzuje techniczne środki zapamiętywania oraz wskazuje ich przykłady z lokalnego otoczenia K_W05, K_W06, K_U02, K_K15
LFP_5 Wymienia i charakteryzuje instytucje gromadzące wytwory z przeszłości oraz wskazuje ich przykłady z lokalnego otoczenia K_W05, K_W06, K_U02, K_K15
LFP_6 Charakteryzuje uroczyście obchodzone rocznice jako lokalne formy pamięci i tożsamości oraz wskazuje ich przykłady ze swojego otoczenia K_W05, K_W06, K_U02, K_K15
Kryteria oceniania
Metody i formy prowadzenia zajęć X
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Wykład konwersatoryjny
Wykład problemowy
Dyskusja X
Praca z tekstem X
Metoda analizy przypadków X
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda laboratoryjna
Metoda badawcza (dociekania naukowego)
Metoda warsztatowa
Metoda projektu
Pokaz i obserwacja X
Demonstracje dźwiękowe i/lub video X
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Inne (jakie?) -
Sposoby oceniania Symbole EU dla zajęć/przedmiotu
LFP_1 LFP_2 LFP_3 LFP_4 LFP_5 LFP_6
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Egzamin z „otwartą książką”
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
kolokwium ustne
kolokwium ustne, prezentacja multimedialna
bardzo dobry (bdb; 5,0): 6 pkt
dobry plus (+db; 4,5): 5 pkt
dobry (db; 4,0): 4 pkt
dostateczny plus (+dst; 3,5): 3 pkt
dostateczny (dst; 3,0): 2 pkt
niedostateczny (ndst; 2,0): poniżej 2 pkt
Na zaliczenie studenci przygotują prezentację multimedialną na temat wybranej przez siebie lokalnej formy pamięci i tożsamości. Ocena składać się będzie z dwóch ocen cząstkowych: za warstwę merytoryczną i estetyczną (skala: 3 pkt – bardzo dobra, 2 pkt – dobra, 1 pkt – zadowalająca, 0 pkt – niezadowalająca). Promowana będzie aktywność na zajęciach.
…
Praktyki zawodowe
Nie
Literatura
‒ Golka M. 2009, Pamięć społeczna i jej implanty, Warszawa.
‒ Paleczny T. 2008, Socjologia tożsamości, Kraków.
_ Dzieje Gniezna, red. J. Dobosz 2016, Gniezno
_ Karwat J. 2018, Powstanie wielkopolskie na Ziemi Gnieźnieńskiej, Gniezno
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: