Podstawy przedsiębiorczości 15-PPRZED3-11
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości
2. Warsztaty kreatywności
3. Spotkanie z przedsiębiorcą
4. Aspekty formalne prowadzenia własnej firmy
5. Przygotowanie biznes planu
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1. Wykazać się pogłębioną i poszerzoną wiedzą o potencjale absolwenta kierunku na rynku pracy
2. Przedstawić przykładowe obszary gospodarki, w których może poszukiwać pracy
3. Krytycznie oceniać rzeczywistość w celu wybrania własnej ścieżki kariery lub uruchomienia własnej działalności gospodarczej
4. Identyfikować typy osobowości pod kątem potencjału w założeniu własnej działalności gospodarczej
5. Identyfikować pomysły pod kątem ich potencjału rozwojowego w ramach własnej działalności gospodarczej lub pracy zarobkowej
6. Wykazać się znajomością podstawowych działań jakie powinien podjąć w celu otwarcia działalności gospodarczej
7. Przygotować biznesplan uwzględniający podstawowe informacje
8. Wykazać się znajomością i zrozumieniem podstawowych pojęć związanych z zasadami z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F - Ocena ciągła na postawie obecności i aktywności w dyskusji i zadaniach warsztatowych
P - Ocena poprawności merytorycznej biznes planu
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): uczestnictwo w zajęciach, opracowanie biznesplanu uwzględniającego opis merytoryczny i budżet projektu
dobry plus (+db; 4,5): uczestnictwo w zajęciach, opracowanie biznesplanu uwzględniającego opis merytoryczny
dobry (db; 4,0): aktywne uczestnictwo w zajęciach
dostateczny plus (+dst; 3,5): aktywne uczestnictwo w zajęciach
dostateczny (dst; 3,0): bierne uczestnictwo w zajęciach
niedostateczny (ndst; 2,0): brak uczestnictwa w zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: