Praktyczna nauka języka walijskiego 15-PNJWAL-CE-13
(Pierwszy semestr kursu trzysemestralnego. Następne semestry: 15-PNJWAL-CE-23 oraz - na roku 2MA - 15-PNJWAL-CE-33.)
Tłumaczenie tekstu – język formalny
Czasowniki nieregularne
Tryb warunkowy
Tłumaczenie tekstu technicznego lub dokumentu formalnego
Zdanie w języku walijskim
Mutacje
Spójnik
‘Rhagferf’; y, yr, ni, nid, nad, a, ai, ond, mi, fe.
Pisanie kreatywne
Pisanie przy użyciu języka akademickiego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Uzyskuje umiejętność płynnej komunikacji w języku walijskim
Zna i umie zastosować konstrukcje gramatyczne na poziomie zaawansowanym
Uzyskuje umiejętność pisania tekstów w języku walijskim
Rozumie teksty słuchane na poziomie zaawansowanym
Posiada znajomość i umie zastosować słownictwo na poziomie zaawansowanym
Rozumie i posługuje się językiem walijskim na potrzeby używania języka akademickiego
Uzyskuje wiedzę na temat współczesnej kultury języka walijskiego
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
testy, quizy, dyskusje; egzamin pisemny (test leksykalno-gramatyczny) i ustny (wypowiedź ustna)
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który: opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie, oraz sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0): ocenę dobrą otrzymuje student, który: nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania w danej klasie, ale opanował je na poziomie przekraczającym minimalne wymagania programowe, oraz poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne.
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0): ocenę dostateczną otrzymuje student, który: opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nie przekraczającym minimalnych wymagań, oraz rozwiązuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności.
niedostateczny (ndst; 2,0): ocenę niedostateczną otrzymuje student, który: nie opanował wiadomości i umiejętności określonych programem przedmiotu nauczania w danej klasie, a braki w wiadomościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu, oraznie jest w stanie rozwiązać zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.
Literatura
Thomas, Peter Wynn. 1996. Gramadeg y Gymraeg. Gwasg Prifysgol Cymru.
Thomas, Beth & Peter Wynn Thomas. 1989. Cymraeg, Cymrâg, Cymrêg: Cyflwyno’r Tafodieithoedd. Gwasg Taf Cyf.
Ellis, Islwyn Ffowc. 1957. Wythnos yng Nghymru Fydd. Plaid Cymru.
Llywelyn, Robin. 2004. Un Diwrnod yn yr Eisteddfod. Gwasg Gomer.
Jones, Margot Lloyd. 2002. Saith Pechod Marwol. Y Lolfa.
Ap Dafydd, Myrddin. 2013. Clywed Cynghanedd – Cwrs Cerdd Dafod. Gwasg Carreg Gwalch.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: