Praktyczna nauka języka angielskiego (Pisanie) 15-PNJA-WR-ZL-56
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-ZL-66.)
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie do eseju argumentatywnego (cechy, funkcje, rodzaje).
2. O dobrych początkach: jak przekonująco wyłożyć tezę argumentacji.
3. O dowodzeniu swoich racji: organizacja eseju według zasad logiki.
4. Spójność argumentacji jako integralny element struktury eseju.
5. Tworzenie logicznych powiązan między zdaniami: o łącznikach.
6. Podsumowanie i wnioski w eseju argumentatywnym.
7. Czytanie krytyczne i krytyczne pisarstwo.
8. Cytat i parafraza w pisarstwie akademickim.
9. Jak nadać esejowi odpowiednią formę, czyli rzecz o arkuszu stylu.
10. O redagowaniu szkicu pierwotnego i ostatecznej wersji tekstu.
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
1. Potrafi samodzielnie pisać eseje argumentatywne.
2. Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką.
3. Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru.
4. Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych.
5. Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne eseju argumentatywnego, w tym tezę, argument i kontrargument.
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat;
P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych)
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 26-28 pkt
dobry plus (+db; 4,5): 23,5-25,5 pkt
dobry (db; 4,0): 21-23 pkt
dostateczny plus (+dst; 3,5): 18,5-20,5 pkt
dostateczny (dst; 3,0): 16-18 pkt
niedostateczny (ndst; 2,0): 0-15 pkt
Zadania domowe na platformie Moodle: 0-8 pkt
Wypracowania domowe: 0-12 pkt
In-class writing: 0-8 pkt
Literatura
Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth.
Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman.
Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman.
Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph. Oxford: Macmillan.
The Purdue Online Writing Lab http://owl.english.purdue.edu/
The Writing Center of The Universty of North Carolina http://writingcenter.unc.edu/
James Cook University_Study Skills Online http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: