Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie 15-PNJA-WR-CH-2BA-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-CH-2BA-22.)
Treści kształcenia:
1. Planowanie i sporządzanie konspektu („outline”) eseju ekspozycyjnego.
2. Pisanie pełnego eseju ekspozycyjnego realizującego jeden z zakładanych modeli organizacyjnych / retorycznych (egzemplifikacja, porównanie/kontrast, przyczyny/skutki, opis/analiza procesu, klasyfikacja).
3. Doskonalenie poprawności językowej oraz efektywności komunikacyjnej składni i konstrukcji gramatycznych, stylu/rejestru, interpunkcji, słownictwa akademickiego w zależności do potrzeb / intencji piszącego.
4. Wyszukiwanie, ocena krytyczna, streszczanie i parafrazowanie informacji z dłuższego tekstu źródłowego, także pod kątem założonej (własnej) tezy.
5. Przygotowanie prostego eseju o charakterze naukowym (“research paper”) długości ok. 1500 słów z dziedziny kultury brytyjskiej lub amerykańskiej, w kolejno weryfikowanych przez nauczyciela etapach.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1. Potrafi skonstruować i napisać spójny, logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo kilku-akapitowy esej ekspozycyjny o długości ok. 500-550 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego (3h), odpowiednio stosując główny model rozwinięcia retorycznego w zależności od postawionego bądź sformułowanego przez siebie tematu (egzemplifikacja, porównanie/kontrast, przyczyny/skutki, opis/analiza procesu, klasyfikacja).
2. Potrafi przy wsparciu nauczyciela zastosować podstawowe umiejętności i czynności związane z przygotowaniem krótkiego eseju naukowego na ogólno-anglistyczny temat w oparciu o źródła (referatu, "research paper") o długości ok. 1000-1500 słów - od wyboru i zawężenia tematu, poprzez sporządzenie tezy i planu/konspektu, wyszukanie tekstów źródłowych i sporządzenie notatek, skonstruowanie i napisanie wywodu wspomaganego informacją dobraną (streszczenie, parafraza, ewent. cytat) ze źródeł, po elementarną formalną redakcję według wzorca redakcyjnego (WA Stylesheet).
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F - prace pisemne oceniane specjalnym arkuszem ocen;
P - egzamin pisemny
Literatura
Oshima, A. and A. Hogue .Writing Academic English
Smalley, R. L. and M. K. Ruetten. 1990. Refining Composition Skills
Gehle, Q. (1987) Writing Essays
Zemach D.E., Rumisek L.A. 2005. Academic writing: from paragraph to essay
Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading
Jordan, R. R. 2001. Academic Writing Course
Smoke, T. 1999/2002. A Writer’s Workbook (+instructor’s manual)
Mlynarczyk, R. and S. B. Harber. 2000/2001. In Our Own Words (+ instructor’s manual)
Także:
Trimbur, J. 1998. The Call to Write
Leki, I. 1989. Academic Writing
Reid, Joy M. 1988. The Process Of Composition (+instructor’s manual)
Ramage J. D. 1997. The Allyn and Bacon Guide to Writing
Gordon, E. R. and L. Q. Troyka. 1987. Workbook for Writers
Mc Crea, B. and T. Lopez-Kemmerle. 1985. College Writing
McMahan, E. and S. Day. 1980. The Writer’s Rhetoric and Handbook
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: