Praktyczna nauka języka angielskiego - sprawności zintegrowane 15-PNJA-IS-CH-2BA-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-IS-CH-2BA-22.)
Treści kształcenia:
1. Poznawanie i poszerzanie zakresu słownictwa związanego z blokami tematycznymi: Podróże, Zdrowie i sprawność fizyczna, Sukces, Kultura popularna, Problemy społeczne, Psychologia, Technologia, Bieżące wydarzenia
2. Ćwiczenia rozwijające umiejętność prezentowania spontanicznych i przygotowanych wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych
3. Czytanie i analizowanie autentycznych tekstów i artykułów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych
4. Prowadzenie dyskusji na tematy związane z zagadnieniami przewidzianymi w programie.
5. Wysłuchanie i analiza nagrań audio oraz oglądanie filmów w zakresie tematów przewidzianych w programie kursu: Podróże, Zdrowie i sprawność fizyczna, Sukces, Kultura popularna, Problemy społeczne, Psychologia, Technologia, Bieżące wydarzenia.
6. Tworzenie zasobu strategii uczeniowych oraz umiejętności refleksji nad procesem uczenia się.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1. Wykorzystuje w wypowiedziach ustnych zasób słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie zaawansowanym niższym, określonych programem zajęć.
2. Potrafi formułować rozbudowane, przejrzyste, poprawne gramatycznie i leksykalnie oraz płynne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów ogólnych z uwzględnieniem adekwatności rejestru.
3. Rozumie i analizuje teksty pisane w rejestrze formalnym i nieformalnym w ramach obszarów tematycznych określonych przez program zajęć.
4. Wykorzystuje poznane słownictwo z określonych programem zakresów tematycznych do analizy i zrozumienia wypowiedzi ustnych oraz tekstów pisanych na poziomie niższym zaawansowanym.
5. Rozumie i analizuje nagrania wideo oraz audio złożonych wypowiedzi ustnych związanych z obszarami tematycznymi omówionymi podczas zajęć.
6. Potrafi przeprowadzić refleksję nad własnym procesem uczenia się i stosować odpowiednie strategie uczenia się.
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F - testy leksykalne;
F - testy rozumienia ze słuchu, testy rozumienia tekstu pisanego
F - monitorowanie w czasie zajęć
F - monitorowanie wypowiedzi ustnych
F - ocenianie przygotowanych prezentacji
F - monitorowanie pracy całorocznej studenta
P – Pisemny i ustny egzamin końcowy
Literatura
McCarthy, M. and F. O’Dell. 2002. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge University Press.
McCarthy, M. and F. O’Dell. 2006. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: