Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka 15-PNJA-GR-CH-1BA-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-GR-CH-1BA-22.)
Treści kształcenia:
1. Omówienie teorii podstawowych zagadnień, pojęć i terminów z gramatyki języka angielskiego: Fraza rzeczownikowa; Czasy gramatyczne; Zaimki; Określniki i przymiotniki; Przedimki; Czasowniki modalne i ich funkcje; Strona bierna; Tryby warunkowe; Gerundium i bezokolicznik; Mowa zależna; Przyimki.
2. Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1. Rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii.
2. Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym w formie ustnej i pisemnej.
3. Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym.
4. Potrafi samodzielnie pracować nad poszerzaniem własnej gramatyki w aspekcie teoretycznym i praktycznym.
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F- testy gramatyczno-leksykalne w czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi i prezentacji; monitorowanie pracy indywidualnej i w grupach;
P- pisemny egzamin końcowy PNJA
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): Doskonałe opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 5,0.
dobry plus (+db; 4,5): Bardzo dobre opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 4,5
dobry (db; 4,0): Dobre opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 4,0.
dostateczny plus (+dst; 3,5): Przeciętne opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 3,5.
dostateczny (dst; 3,0): Dostateczne opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 3,0.
niedostateczny (ndst; 2,0): Niewystarczające opanowanie całości materiału, średnia ocen cząstkowych otrzymanych w trakcie kursu: 2,0 lub minimum 30% opuszczonych zajęć.
Literatura
Bourke, K. 2003. Test It, Fix It: English Verbs and Tenses. Intermediate. Oxford: OUP.
Carter, R, and McCarthy, M. 2006. Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP.
Evans, V. 2002. CPE Use of English. Express Publishing.
Foley, M. & D. Hall. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2. Pearson.
French, A. 2003. CAE Testbuilder. Tests that Teach. Oxford: Macmillan.
Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP.
Hurford, J. 2000. Grammar. A Student’s Guide. Cambridge: CUP.
Kaczmarski P. & Kaczmarski S. 1995. Testy z języka angielskiego. Wiedza Powszechna.
Kiljan, K. 2003. 1000 Trios. Handybooks.
Matasek, M. 1997. English Advanced Vocabulary and Structure Practice. Altravox Press.
Matasek. M. 2003. Zdania angielskie w parafrazie. Handybooks.
Scheffler, P. 2004. Repetytorium gramatyczne: język angielski. Wydawnictwo LektorKlett.
Side, R. & Wellman G. 1999. Grammar & vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.
Swan, M. 2005. Practical English Usage. Second Edition. Oxford: OUP.
Szymański, J. 2006. Sentence correction tests. Altravox Press
Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar In Context. Advanced. Macmillan.
Woolard, G. 1999. Grammar with Laughter. Thomson.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: