Praktyczna nauka języka angielskiego - gramatyka 15-PNJA-GR-2BA-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-GR-2BA-12.)
Kurs Gramatyki dla 1 roku studiów licencjackich jest kursem dwusemestralnym. Koncentruje się na zasadniczych zagadnieniach gramatyki, dając studentom sposobność zapoznania się z teorią poszczególnych aspektów gramatycznych, zilustrowanych różnorodnymi przykładami, a następnie dopracowania ich od strony praktycznej poprzez intensywne ćwiczenia.
Zagadnienia gramatyczne omawiane i ćwiczone na 1 roku studiów licencjackich: Fraza rzeczownikowa; Aspekt czasowy; Okoliczniki; Czasowniki modalne i ich funkcje; Strona bierna; Tryby warunkowe; Gerundium; Konstrukcje bezokolicznikowe i imiesłowowe; Zdania względne; Mowa zależna; Przyimki; Czasowniki frazowe; Struktura zdania prostego i złożonego; Podrzędność; Koordynacja; Przydawka.
Omówienie teorii podstawowych zagadnień, pojęć i terminów z gramatyki języka angielskiego: Fraza rzeczownikowa; Aspekt czasowy; Okoliczniki; Czasowniki modalne i ich funkcje; Strona bierna; Tryby warunkowe; Gerundium; Konstrukcje bezokolicznikowe i imiesłowowe; Zdania względne; Mowa zależna; Przyimki; Czasowniki frazowe; Struktura zdania prostego i złożonego; Podrzędność; Koordynacja; Przydawka.
Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
- Rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii.
- Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym w formie ustnej i pisemnej.
- Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym.
- Potrafi samodzielnie pracować nad poszerzaniem własnej gramatyki w aspekcie teoretycznym i praktycznym.
Kryteria oceniania
F- testy gramatyczno-leksykalnew czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi i prezentacji
P- pisemny egzamin końcowy PNJA
Literatura
Bourke, K. 2003. Test It, Fix It: English Verbs and Tenses. Intermediate. Oxford: OUP.
Carter, R, and McCarthy, M. 2006. Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP.
French, A. 2003. CAE Testbuilder. Tests that Teach. Oxford: Macmillan.
Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP.
Hurford, J. 2000. Grammar. A Student’s Guide. Cambridge: CUP.
Matasek, M. 1997. English Advanced Vocabulary and Structure Practice. Altravox Press. Scheffler, P. 2004. Repetytorium gramatyczne: język angielski. Wydawnictwo LektorKlett.
Swan, M. 2005. Practical English Usage. Second Edition. Oxford: OUP.
Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar In Context. Advanced. Macmillan.
Woolard, G. 1999. Grammar with Laughter. Thomson.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: