Literature in English: genres and conventions 15-LIEGC-ES-11
Treści kształcenia;
1.1. Introduction to the course
2. Defining genres and conventions: genres in film studies
3. Romances: medieval and modern Marie de France “Chavrefoil”, Denis de Rougemont Love in the Western World.
4. Animal Fable: Marie de France, Seamus Heaney’s translation of Robert Henryson, George Orwell Animal Farm (fragments)
5. Fairy Tales: Angela Carter The Bloody Chamber (selection)
6. Victorian realism: William Makepeace Thackeray "Dennis Haggarty's Wife"
7. Political Fiction: Colm Tóibín "A Priest in the Family", Bernard MacLavery "Walking the Dog"
8. The spy novel and the terrorist novel and film:
9. The short story: J.G. Ballard: “The Voices of Time”
10. The Gothic in fiction and film: Joseph Sheridan Le Fanu “The Dream” and films of your choice
11. (Auto)biography and confession: Brian Dillon In the Dark Room
Frank McCourt Angela’s Ashes (fragments), Siofra O’Donovan A Memoir of Kevin Barry (fragments)
12. Interior monologue and the literary Essay: Donal Ryan The Spinning Heart Hanif Kureishi’s and Mohsin Hamid’s short pieces
13. Postcolonial Fiction: Pauline Melville’s short stories
14. Postmodern Fiction/intertextuality: Catriona Lally Eggshells
15. Evaluation
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
1. Potrafi rozpoznać i zanalizować gatunki literackie
2. Potrafi rozpoznać oraz scharakteryzować gatunki filmowe
3. Potrafi zdefiniować podstawowe konwencje literackie takie jak monolog wewnętrzny, alegoria, czy parodia
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Krótkie zadania domowe związane z rozpoznawaniem cech gatunków
Praca na zajęciach: ustne odpowiedzi dotyczące gatunków filmowych (zwykle adaptacjami związanymi z tekstami omawianymi na zajęciach. Oceniana jest aktywność studenta.
Ocena zaangażowania i udziału w dyskusjach na temat zadanych tekstów.
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student oddał prace pisemne na czas, zawsze brał aktywny udział w zajęciach, zdał test końcowy na ocenę bdb, uczęszczał na zajęcia.
dobry plus (+db; 4,5): student oddał prace pisemne na czas, prawie zawsze brał aktywny udział w zajęciach, zdał test końcowy na ocenę db +.Miał nie więcej niż jedną nieobecność.
dobry (db; 4,0): student oddał prace pisemne na czas, często brał aktywny udział w zajęciach, zdał test końcowy na ocenę db. Miał nie więcej niż dwie usprawiedliwione nieobecności
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0): student zaliczył prace pisemne oraz test
niedostateczny (ndst; 2,0): student miał cztery lub więcej nieobecności i / lub nie zaliczył testu końcowego. I / lub nie brał udziału w zajęciach.
Literatura
John Frow. 2005. Genre. London: Routledge
Northrop Frye. 1990. Myth and Metaphor. Selected Essays. Charlotesville and London: University Press of Virginia.
David Herman. 2009. Basic Elements of narrative. London: Wiley – Blackwell.
Teksty literackie wymienione na liście.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: