Kultura Irlandii 15-KI-CE-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Posiada wiedzę z zakresu kultury, polityki oraz historii Irlandii oraz krajów angielskiego obszaru językowego
Krytycznie analizuje procesy socjo-polityczne kształtujące kulturę Irlandii
Korzysta z opracowań naukowych, w tym czasopism dostępnych w formie elektronicznej
Wykazuje szeroki zakres wiedzy podczas dyskusji na forum grupy oraz poprzez przygotowanie prezentacji multimedialnej
Formułuje dłuższe wypowiedzi pisemne o charakterze akademickim poprawie przytaczając wykorzystywane materiały naukowe
Wyciąga wnioski i systematyzuje wiedzę uzyskaną podczas konwersatoriów i jest w stanie wykorzystać ją w dalszym toku studiów
Kryteria oceniania
Metody oceniania
aktywność, prezentacja, esej
kolokwium (pytania zamknięte +esej)
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który: opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie, oraz sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0): ocenę dobrą otrzymuje student, który: nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania w danej klasie, ale opanował je na poziomie przekraczającym minimalne wymagania programowe, oraz poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne.
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0): ocenę dostateczną otrzymuje student, który: opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nie przekraczającym minimalnych wymagań, oraz rozwiązuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności.
niedostateczny (ndst; 2,0): ocenę niedostateczną otrzymuje student, który: nie opanował wiadomości i umiejętności określonych programem przedmiotu nauczania w danej klasie, a braki w wiadomościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu, oraznie jest w stanie rozwiązać zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.
Literatura
Duffy, P., D. Edwards, E. FitzPatrick, eds, Gaelic Ireland; c.1250-c.1650: Land Lordship and Settlement, Four Courts Press, 2001
Duffy, S., Atlas of Irish History, Macmillan, 1997
Edelstein, T.J., Imagining an Irish Past : the Celtic Revival, 1840-1940, University of Chicago Press, 1992
Foster, R.F., Modern Ireland 1600-1792, Penguin Books, 1988
Gibbons, L., Transformations in Irish Culture, Cork University Press, 1996
Great Britain, Northern Ireland Office, Government of Northern Ireland : a Society Divided, H.M.S.O., 1975
Jackson, K., The oldest Irish tradition: A window on the Iron Age, Cambridge University Press, 1999
MacLaughlin, J., Reimagining the Nation-State the Contested Terrains of Nation-Building, Pluto Press, 2001
Moody, T.W., and F.X. Martin, The Course of Irish History, The Mercier Press, 1967
O’Brien, F., An Béal Bocht, An Press Naisiunta, 1941
Ó Cróinín, D., A New History of Ireland I: Prehistoric and Early Ireland, Oxford, 2005
Ó Murchadha, C., The Great Famine: Ireland’s Agony 1845-1852, Continuum, 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: