Komunikowanie w/o Europie 15-KE-JIK-11
treści kształcenia
TK_01 Komunikacja polityczna
TK_02 Komunikacja w organizacjach i instytucjach
TK_03 Reforma instytucjonalna a proces demokratyzacji i rozszerzenia Unii Europejskiej
TK_04 Polityka i instytucje Unii Europejskiej a kryzys ekonomiczny i polityczny w Europie
TK_05 Języki i wielojęzyczność w instytucjach UE
TK_06 Praktyki językowe i cyrkulacja znaczeń wewnątrz i pomiędzy instytucjami UE
TK_07 Komunikowanie wizji politycznych w instytucjach UE
TK_08 Działania UE a polityka językowa państw członkowskich
TK_09 Opinia publiczna i percepcje roli i polityki UE
TK_10 Polityka komunikacyjna UE
TK_11 Dynamika (Europejskiej) sfery publicznej: podejścia teoretyczne i empiryczne
TK_12 Europejska sfera publiczna a historyczne wizje Europy
TK_13 Unia Europejska w tradycyjnych i nowych mediach
TK_14 Umiejętność korzystania z mediów i europejska sfera publiczna
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
15-KE-JIK-11_01 zna, przywołuje i rozpoznaje główne podejścia teoretyczne i empiryczne do procesów komunikacji politycznej i komunikacji w instytucjach i organizacjach
15-KE-JIK-11_02 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty roli języka i komunikacji w polityce i instytucjach Unii Europejskiej
15-KE-JIK-11_03 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty roli procesów komunikacyjnych w demokratyzacji i procesie reformowania oraz rozszerzenia Unii Europejskiej
15-KE-JIK-11_04 zna, przywołuje i rozpoznaje procesy językowe i komunikacyjne wewnątrz i pomiędzy kluczowymi instytucjami Unii Europejskiej
15-KE-JIK-11_05 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty z zakresu działań i regulacji Unii Europejskiej w kwestii polityki językowej państw członkowskich UE
15-KE-JIK-11_06 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty strategii komunikowania pomiędzy instytucjami Unii Europejskiej a państwami członkowski i obywatelami UE
15-KE-JIK-11_07 zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty procesów tworzenia i dynamiki europejskiej sfery publicznej oraz ukazywania instytucji i polityki UE w europejskich mediach
15-KE-JIK-11_08 zna, przywołuje i rozpoznaje główne główne aspekty umiejętności korzystania z mediów i ich związek z europejską sferą publiczną
15-KE-JIK-11_09 Potrafi krytycznie analizować teksty medialne i oceniać ich jakość
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): 92>
dobry plus (+db; 4,5): 84-91
dobry (db; 4,0): 76-83
dostateczny plus (+dst; 3,5): 68-75
dostateczny (dst; 3,0): 60-67
niedostateczny (ndst; 2,0): <59
Metody:
Prezentacja multimedialna
Metoda ćwiczeniowa (diskusje)
Literatura
Atikcan, E. Ö. (2018). Agenda control in EU referendum campaigns: The power of the anti-EU side. European Journal of Political Research, 57, 93–115. doi:10.1111/1475-6765.12217
Bellier, Irene and Wilson, Thomas, M. (eds.). 2000. The Anthropology of the European Union. Oxford: Berg.
Bennett, Samuel. 2019. "Values as tools of legitimation in EU and UK Brexit discourses", in Koller, Veronika, Susanne Kopf, and Marlene Miglbauer (eds.) Discourses of Brexit. London: Routledge, pp. 17-32.
Bennett, Samuel, Agnieszka Stepinska, and Artur Lipinski. 2020. Populist Communication on Social Media. Demos Working Paper. https://openarchive.tk.mta.hu/id/eprint/420
Conti, Nicolo, and Vincenzo Mimoli. 2016. Citizens, Europe and the Media: Have New Media made Citizens more Eurosceptical? London: Palgrave
Fossum, John, E. and Philip Schlesinger. (eds.). 2007. The European Union and the Public Sphere. London: Routledge.
Habermas, Juergen. 2009. Europe: The Faltering Project. Cambridge: Polity Press.
Habermas, Juergen. 2012. The Crisis of the European Union. Cambridge: Polity Press.
Krzyżanowski, Michał. 2010. The Discursive Construction of European identities. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Krzyżanowski, Michał, Anna Triandafyllidou & Ruth Wodak. 2018. “The Mediatization and the Politicization of the “Refugee Crisis” in Europe”, Journal of Immigrant & Refugee Studies, 16:1-2, 1-14
Phillipson, Robert. 2003. English-Only Europe? Challenging Language Policy. London: Routledge.
Reinemann, Carsten, James Stanyer, Toril Aalberg, Frank Esser and Claes H. de Vreese (eds). 2019. Communicating Populism: Comparing Actor Perceptions, Media Coverage, and Effects on Citizens in Europe. London: Routledge
Schulz-Forberg, Hagen and Bo Stråth. 2010. The Political History of European Integration. London: Routledge.
Stanyer, James. 2007. Modern political Communication. Cambridge: Polity Press.
Triandafyllidou, Anna, Ruth Wodak and Michał Krzyżanowski (eds.). 2009. The European Public Sphere and the Media: Europe in Crisis. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Vaara, Eero. 2014. Struggles over legitimacy in the Eurozone crisis: Discursive legitimation strategies and their ideological underpinnings. Discourse & Society, 25(4), 500–518.
Winiarska-Brodowska, Małgorzata (ed.). 2020. In search of a European public sphere: challenges, opportunities and prospects. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing
Zielonka, Jan. 2013. Europe’s new civilizing missions: The EU’s normative power discourse. Journal of Political Ideologies, 18(1), 35–55.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: