Kinomatografia celtycka 15-KC-CE-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
1. Posiada wiedzę z zakresu współczesnego kina celtyckiego
2. Posiada umiejętność krytycznej analizy procesów socjo-politycznych oraz kulturowych mających wpływ na współczesne kino celtyckie
3. Posiada umiejętność prezentowania
4. Posiada umiejętność pisania esejów akademickich z wykorzystaniem odpowiedniego formatu oraz źródeł naukowych
5. Posiada umiejętność komunikacji i pracy w grupie.
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F – quizy, udział w dyskusjach, esej
P – kolokwium zaliczeniowe (test otwarty)
Literatura
Cormack, Mike. 2007. Studying minority language media. (Introduction). In Michael J. Cormack, Niamh Hourigan (eds.) Minority Language Media: Concepts, Critiques and Case Studies. Clevedon: Multilingual Matters, 1-16.
Hill, John. "Divorcing Jack” in McFarlane, Brian. The Cinema of Britain and Ireland. London: Wallflower Press, 2005, pp. 227-236.
McArthur, Colin. Brigadoon, Braveheart and the Scots: Distortions of Scotland in Hollywood Cinema. London: I.B. Tauris, 2003. Chapter 5: Scotland and the Braveheart Effect, pp. 123-136; Chapter 8: ‘That’s Show Business!: The ‘What’ and ‘Why’ of Braveheart’s Historical Distortions, pp. 178-193; Chapter 9: It Takes One to Know One: Braveheart’s Appeal to the Proto-Fascist Psyche, pp. 192-208. Brigadoon, Braveheart, and the Scots : distortions of Scotland in Hollywood cinema.
McIlroy, Brian. Shooting to kill: filmmaking and the 'troubles' in Northern Ireland. Trowbridge: Flicks Books, 1998. Chapter 7: Visioning the Other: Representing the Protestants in Fiction Film, pp. 113-124.
Petrie, Duncan. Screening Scotland. London: BFI Pub., 2000. Introduction (pp. 1-12) and pp. 42-47.
Petrie, Screening Scotland. Chapter 7: A Scottish Art Cinema, pp. 148-171.
Petrie, Screening Scotland. Chapter 8: The New Scottish Cinema: Institutions, pp. 172-190.
Street, Sarah. “Trainspotting,” in Forbes, Jill and Sarah Street, European cinema: an introduction. New York: Palgrave, 2000, pp. 182-193.
Pettitt, Lance. Screening Ireland: film and television representation. New York: St. Martin's Press, 2000. Chapter 6: Between Heritage and Hollywood, 1988-1992, pp. 114-136.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: