Gramatyka opisowa języka irlandzkiego 15-GOJIRL-CE-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Studenci znają i potrafią opisać bardziej zaawansowane formy gramatyczne języka irlandzkiego używając specjalistycznego słownictwa.
Studenci są w stanie w większym zakresie wykorzystywać leksykalne i gramatyczne informacje zawarte w słownikach współczesnego języka irlandzkiego.
Studenci rozumieją i stosują zasady irlandzkiej ortografii.
Studenci zyskują doświadczenie w czytaniu przygotowanych na potrzeby zajęć tekstów irlandzkich na poziomie średnio zaawansowanym.
Studenci potrafią pisać dłuższe teksty w języku irlandzkim.
Studenci znacznym stopniu rozumieją mowę irlandzką wywodzącą się z tradycyjnego irlandzkiego obszaru językowego poprzez słuchanie materiałów językowych.
Studenci potrafią zademonstrować znajomość wybranych cech charakteryzujących dialekty języka irlandzkiego.
Kryteria oceniania
Metody oceniania
quizy, testy, aktywność na zajęciach
egzamin pisemny (test leksykalno-gramatyczny)
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który: opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie, oraz sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0): ocenę dobrą otrzymuje student, który: nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania w danej klasie, ale opanował je na poziomie przekraczającym minimalne wymagania programowe, oraz poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne.
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0): ocenę dostateczną otrzymuje student, który: opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nie przekraczającym minimalnych wymagań, oraz rozwiązuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności.
niedostateczny (ndst; 2,0): ocenę niedostateczną otrzymuje student, który: nie opanował wiadomości i umiejętności określonych programem przedmiotu nauczania w danej klasie, a braki w wiadomościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu, oraznie jest w stanie rozwiązać zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.
Literatura
Nollaig Mac Conghail, Irish Grammar: A Basic Handbook
Nancy Stenson, Basic Irish: A Grammar and workbook
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: