Dydaktyka języka angielskiego 15-DJANG-NA-14
Treści nauczania:
- Cele nauczania języka angielskiego
- Podstawa programowa, dokumenty edukacyjne
- Podejście komunikacyjne i zadaniowe
- Lekcja języka obcego – typy, elementy, planowanie
- Organizacja i zarządzanie pracą w klasie, typy interakcji
- Język klasowy nauczyciela: wyjaśnianie zagadnień, zadawanie pytań, polecenia, informacja zwrotna, stosowanie języka ojczystego
- Nauczanie podsystemów języka: słownictwa i gramatyki
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Zna cele nauczania języka angielskiego w polskiej szkole podstawowej i ponadpodstawowej w oparciu o dokumenty edukacyjne;
Potrafi dobrać techniki nauczania właściwe dla danej grupy uczniów ze względu na ich specyficzne potrzeby;
Potrafi w sposób efektywny i odpowiedni do poziomu uczniów formułować wyjaśnienia, pytania, instrukcje i przekazywać informację zwrotną przy użyciu języka obcego i ojczystego;
Potrafi zorganizować pracę w klasie;
Zna zasady i techniki wprowadzania i utrwalania podsystemów języka (słownictwo i gramatyka);
Potrafi zaplanować lekcję języka obcego z wykorzystaniem odpowiednio dobranych pomocy audiowizualnych.
Kryteria oceniania
Test pisemny, projekt, prezentacja multimedialna, portfolio
Literatura
Brown, H.D. 2007. Teaching by principles. An interactive approach to language pedagogy. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall Regents.
Harmer, Jeremy. 2012. Essential teacher knowledge. Harlow: Pearson Longman.
Harmer, Jeremy. 2014. The practice of English language teaching. (5th edition.) Harlow: Pearson Education Limited.
Johnson, Keith. 2008. An introduction to foreign language learning and teaching. (2nd edition.) Harlow: Pearson Education Limited.
Komorowska, Hanna. 2003. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Richards, Jack C. 2015. Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2011. Learning teaching. (3rd edition.). Oxford: Macmillan.
Spratt, Mary, Alan Pulverness and Melanie Williams. 2012. The TKT course. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 2012. A course in language teaching. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: