Dydaktyka języka angielskiego 15-DJANG-NA-14
Treści nauczania:
- Cele nauczania języka angielskiego
- Podstawa programowa, dokumenty edukacyjne
- Podejście komunikacyjne i zadaniowe
- Lekcja języka obcego – typy, elementy, planowanie
- Organizacja i zarządzanie pracą w klasie, typy interakcji
- Język klasowy nauczyciela: wyjaśnianie zagadnień, zadawanie pytań, polecenia, informacja zwrotna, stosowanie języka ojczystego
- Nauczanie podsystemów języka: słownictwa i gramatyki
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
Zna cele nauczania języka angielskiego w polskiej szkole podstawowej i ponadpodstawowej w oparciu o dokumenty edukacyjne;
Potrafi dobrać techniki nauczania właściwe dla danej grupy uczniów ze względu na ich specyficzne potrzeby;
Potrafi w sposób efektywny i odpowiedni do poziomu uczniów formułować wyjaśnienia, pytania, instrukcje i przekazywać informację zwrotną przy użyciu języka obcego i ojczystego;
Potrafi zorganizować pracę w klasie;
Zna zasady i techniki wprowadzania i utrwalania podsystemów języka (słownictwo i gramatyka);
Potrafi zaplanować lekcję języka obcego z wykorzystaniem odpowiednio dobranych pomocy audiowizualnych.
Kryteria oceniania
Test pisemny, projekt, prezentacja multimedialna, portfolio
Literatura
Brown, H.D. 2007. Teaching by principles. An interactive approach to language pedagogy. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall Regents.
Harmer, Jeremy. 2012. Essential teacher knowledge. Harlow: Pearson Longman.
Harmer, Jeremy. 2014. The practice of English language teaching. (5th edition.) Harlow: Pearson Education Limited.
Johnson, Keith. 2008. An introduction to foreign language learning and teaching. (2nd edition.) Harlow: Pearson Education Limited.
Komorowska, Hanna. 2003. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Richards, Jack C. 2015. Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2011. Learning teaching. (3rd edition.). Oxford: Macmillan.
Spratt, Mary, Alan Pulverness and Melanie Williams. 2012. The TKT course. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 2012. A course in language teaching. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: