Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym - badanie w działaniu (moduł 3.2) 15-DJAEEBD-ZL-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-DJAEEBD-ZL-22.)
Tresci kształcenia:
1. Badanie w działaniu: definicje, etapy.
2. Wybór i sprecyzowanie tematu.
3. Badania skierowane na nauczyciela.
4. Badania skierowane na ucznia.
5. Badania lekcji, materiałów, technik nauczania.
6. Badania jakościowe i ilościowe.
7. Metody gromadzenia danych.
8. Dobór literatury i korzystanie ze źródeł (w tym sporządzanie notatek, wybór cytatów).
9. Tekst akademicki: cechy, redagowanie, cytowanie i parafraza.
10. Bibliografia, WA stylesheet.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka:
1. potrafi czytać ze zrozumieniem i odpowiednio analizować (krytycznie) teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego,
2. legitymuje się wiedzą na temat wybranych aspektów dydaktyki języka angielskiego,
3. potrafi wyciągać krytyczne wnioski z omawianych tekstów oraz oceniać wypowiedzi ustne innych uczestników dyskusji,
4. potrafi przedstawiać wybrany problem naukowy prowadzić dyskusję na jego temat, przygotować prezentację zaprezentowaną na forum grupy, moderować dyskusję,
5. potrafi wykorzystać zdobyte umiejętności krytycznego czytania naukowych tekstów i analizy przy pisaniu pracy dyplomowej przy świadomości znaczenia praw autorskich,
6. potrafi napisać pracę dyplomową na wybrany temat w zakresie dydaktyki języka angielskiego z zachowaniem odpowiedniego stylu, struktury oraz formatu.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
1. aktywny udział w dyskusji na zajęciach;
2. wykonanie zadań na platformie Moodle
- quizy na podstawie zalecanej literatury
- notatki z 2 artykułów naukowych dotyczących tematyki seminarium
- opracowanie wybranego tematu na podstawie 3 wybranych źródeł
- przygotowanie bibliografii
3. przedstawienie planu pracy i szczegółowego opisu części badawczej pracy do końca stycznia
4. napisanie jednego rozdziału pracy do końca lutego
5. przygotowanie i przedstawienie prezentacji na temat omawiany w pracy;
6. napisanie drugiego rozdziału do końca kwietnia
7. dostarczenie całości pracy do końca czerwca
Literatura
Burns, Anne. 1999. Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Nunan, David. 1989. Understanding language classrooms. Hemel Hempstead: Prentice Hall International language Teaching.
Richards, Jack C. i Charles Lockhart. 1994. Reflective teaching in second language classrooms. Cambridge: Cambridge University Press.
Wallace, Michael J. 1998. Action research for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Wybrane artykuły z czasopism z zakresu nauczania języków obcych
Wybrane materiały on-line.
Literatura związana bezpośrednio z tematem pracy dyplomowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: