Dydaktyka języka angielskiego na II etapie edukacyjnym (moduł 3.2) 15-DJA-NA-13
Treści kształcenia
- Cele nauczania języka angielskiego
- Podstawa programowa
- Podstawowe zasady podejścia komunikacyjnego i zadaniowego
- Lekcja języka obcego – typy, elementy, planowanie
- Rola, funkcje i kompetencje nauczyciela języka obcego
- Organizacja i zarządzanie pracą w klasie
- Typy interakcji w klasie
- Język klasowy nauczyciela: wyjaśnianie zagadnień, zadawanie pytań, - instrukcje, informacja zwrotna, stosowanie języka ojczystego
- Indywidualne cechy uczniów
- Strategie uczenia się języka obcego
- Pomoce audiowizualne w nauce języka obcego
- Wprowadzanie i utrwalanie nowego materiału językowego
- Gry, zabawy językowe i techniki dramatyczne
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- wymienić najważniejsze cele nauczania języka angielskiego w polskiej szkole podstawowej w oparciu o Podstawę Programową
- dobrać techniki nauczania właściwe dla danej grupy wiekowej
- w sposób efektywny i odpowiedni do poziomu uczniów formułować wyjaśnienia, pytania, instrukcje i przekazywać informację zwrotną przy użyciu języka obcego i ojczystego
- sprawnie organizować pracę w klasie
- stosować właściwe techniki wprowadzające i utrwalające nowy materiał językowy
- zaplanować lekcję języka obcego w oparciu o podejście komunikacyjne z wykorzystaniem odpowiednio dobranych pomocy audiowizualnych
- zaplanować i stosować ćwiczenia rozwijające użycie różnych strategii uczenia się
Kryteria oceniania
przygotowanie do zajęć i udział w dyskusji
zadanie domowe
zdania obserwacyjne
mikronauczanie
przygotowanie planu lekcji
testy
Literatura
Brown, H.D. 2007. Teaching by principles. An interactive approach to language pedagogy.Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall Regents.
Harmer. Jeremy. 2007. How to teach English. New edition. Harlow: Longman.
Harmer, Jeremy. 2007. The practice of English language teaching. (2nd edition.) Harlow: Pearson Education Limited.
Harmer, Jeremy. 2012. Essential teacher knowledge. Harlow: Pearson Longman.
Johnson, Keith. 2008. An introduction to foreign language learning and teaching. (2nd edition.) Harlow: Pearson Education Limited.
Komorowska, Hanna. 2003. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Moon, Jayne. 2002. Children learning English. Oxford: Macmillan.
Scrivener, Jim. 2011. Learning teaching. (3rd edition.). Oxford: Macmillan.
Sikora-Banasik, Dorota (ed.). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki. Warszawa: CODN.
Slattery, Mary and Jane Willis.2001. English for primary teachers. Oxford: Oxford University Press.
Spratt, Mary, Alan Pulverness and Melanie Williams. 2012. The TKT course. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.
Szpotowicz, Magdalena and Małgorzata Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to young learners. Warszawa: PWN
Ur, Penny. 2012. A course in language teaching. (2nd edition.) Cambridge: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: