Dyskurs akademicki 15-DA-11
Treści kształcenia:
1. Powtórzenie / utrwalenie wybranego materiału z zakresu: modele organizacji pracy mgr, posługiwanie się standardem WA Stylesheet i Template, aspekty języka i stylu akademickiego, posługiwanie się bibliografią i źródłami w tekście, opisy metodologii i wyników badania / analiza danych, komentowanie i dyskutowanie wyników badania/analizy, pisanie wstępu i zakończenia, konstrukcja logicznego wywodu naukowego.
2. Omówienie, dyskusja i poprawa 2-3 wybranych fragmentów pracy magisterskiej (np. fragment rozdziału teoretycznego oraz empirycznego.)
3. Przygotowanie pliku prezentacyjnego typu "powerpoint" przedstawiającego wybrany aspekt projektu magisterskiego.
4. Przygotowanie i wygłoszenie formalnej prezentacji wybranego aspektu projektu magisterskiego na forum grupy w formie mini-konferencji z merytoryczną dyskusją oraz oceną i komentarzem od grupy i (indywidualnie) od nauczyciela.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu kursu student:
1. Potrafi dokonać selekcji badanego przez siebie materiału naukowego i przygotować dobrze skrojoną i formalnie poprawną prezentację multimedialną ("powerpoint") przedstawiającą istotny aspekt / wycinek projektu magisterskiego.
2. Potrafi publicznie zaprezentować własne badanie naukowe, w warunkach quasi-konferencji ogólno-anglistycznej, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej ("powerpoint"), oraz odpowiadać na merytoryczne pytania w dyskusji.
3. Efektywnie posługuje się językiem i dyskursem akademickim - również w zakresie wybranej dyscypliny naukowej - w piśmie i w mowie.
4. Dostrzega i potrafi skorygować większość istotnych błędów i mankamentów (organizacyjnych, merytorycznych, retorycznych, językowych, formalno-technicznych) w pisanym przez siebie tekście naukowym, z uwzględnieniem świadomości wkładu własnego w prezentowany wywód.
Kryteria oceniania
1. Ocena prezentacji przez nauczyciela oraz przez grupę.
2. Ocena popraw 2 fragmentów pracy magisterskiej.
Kryteria: umiejętności redakcji i korekty tekstu naukowego oraz przygotowywania i wygłaszania prezentacji naukowej oraz prowadzenia merytorycznej dyskusji w języku angielskim
Literatura
Hyland, Ken. 2006. English for academic purposes: An advanced resource book. Routledge.
Swales, John M. 2004. Research genres: Explorations and applications. New York: Cambridge University Press.
Swales, John M. and Christine B. Feak. 2000. English in today's research world: A writing guide. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills (Second edition.) Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: