Culture-oriented English practice: Phonetics workshop 15-COEP-PW-ES-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-COEP-PW-ES-22.)
Treści kształcenia:
1. Słuchanie i rozpoznawanie obcych akcentów języka angielskiego (m.in. polskiego, indyjskiego, japonskiego czy chinskiego); próba ich klasyfikacji
2. Słuchanie i rozpoznawanie rodzimych akcentów języka angielskiego; próba ich klasyfikacji
3. Tworzenie plakatów z przekrojem narządów aparatu mowy (praca wspólna)
4. Przygotowywanie i prezentacja krótkich mów na tematy szeroko pojętej kultury krajów anglosaskich
5. Konwersacje w grupach (tematy codzienne oraz seroko pojętej kultury krajów anglosaskich)
6. Krytyczna analiza wideo i nagrań prezentujących historyczny rozwój aregionalnej odmiany wymowy języka angielskiego w Anglii
7. Zadania domowe z transkrypcji oraz tematyki fonologii języka polskiego oraz języka angielskiego, wymagające od Studenta samodzielności, użycia odpowiednich źródeł i krytycznej analizy materiału przedstawionego na zajęciach
8. Ustne ćwiczenia, podczas których Student ćwiczył swój akcent w j. angielskim (indywidualnie)
9. Ustne ćwiczenia, podczas których Student ćwiczył swój akcent w j. angielskim (grupowo)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania (formujące i podsumowujące) stopnia osiągnięcia EK
– punktacja 0–10 dla zadan domowych
– punktacja 0–10 dla krótkich testów na platformie Moodle
– punktacja 0–50 dla nagrania sprawdzającego wymowę
– ustny feedback nauczyciela (szybka informacja zwrotna) na zajęciach (brak oceny punktowej, procentowej czy noty zapisywanej w dzienniku ocen)
– ustny feedback innych studentów (szybka informacja zwrotna) na zajęciach (brak oceny punktowej, procentowej czy noty zapisywanej w dzienniku ocen)
Literatura
García Lecumberri, María Luisa and John Maidment. 2000. English transcription course. London: Arnold.
Jones, David. 2006. Cambridge English pronouncing dictionary. (17th edition by Peter Roach, James Hartman and Jane Setter. With CD-ROM.) Cambridge: Cambridge University Press.
McMahon, April M.S. 1994. Understanding language change. Cambridge: Cambridge University Press (200-209).
Sawala K, Szczegóła T, Jankowski M, Weckwerth J. 2011. Say It Right - Multimedialny Kurs Wymowy i Słownictwa Angielskiego. Wersja 3.0. (+ DVD-ROM) Poznań: SuperMemo World - Oficyna Wydawnicza Atena.
Sobkowiak, Włodzimierz. 2004. English phonetics for Poles. (3rd ed.) Wydawnictwo Poznańskie.
Wells, John C. 2008. Longman pronunciation dictionary. (3rd edition. With CD-ROM.) London: Pearson Education
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: