Culture-oriented English practice: Media writing 15-COEP-MW-ES-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-MW-ES-22.)
Treści kształcenia:
1. Pisanie: krótki newsów, dłuższych newsów, postów na blogu, recenzji, artykułów.
2. Samodzielne i wspólne redagowanie tekstów by poprawić gramatykę, strukturę i sprawić by były bardziej warte publikacji
3. Przygotowanie portfolio składającego się z tekstów, których kompozycja została omówiona i przećwiczona w czasie kursu.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
1, Rozumie i potrafi dobrze w praktyce wykorzystać gramatykę, styl oraz sposoby redagowania tekstu
2. Potrafi napisać zajmujący tekst wykorzystując dobrze ugruntowane techniki dziennikarskie
3. Potrafi pewnie poruszać się w różnych kontekstach pisarskich takich jak blog, recenzja czy artykuł opinii
4. Potrafi zbadać, udokumentować, nadać strukturę i napisać dłuższy tekst oparty o cytaty pozyskane w wywiadzie
Kryteria oceniania
Konsultacje indywidualne,
Szczegółowy arkusz oceny
Literatura
Batty, Craig & Cain, Sandra. 2010. Media writing A practical introduction. London: Palgrave
Evans, Harold. 2000. Essential English for journalists, editors and writers. London: Random House
Hicks, Wynford. 2008. Writing for journalists (2nd edition). London: Routledge
Stovall, James. 2013. Writing Like a Journalist (Tennessee Journalism Series). Tennessee: First Inning Press. Kindle Edition.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: