Culture-oriented English practice: Discussion and argumentation 15-COEP-DA-ES-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-DA-ES-22.)
Treści kształcenia:
1. Zapoznanie się z zasadami retoryki Arystotelesa.
2. Wysłuchanie i analiza wg zasad retoryki Arystotelesa przemówień przywódców politycznych i znane postaci z kultury i historii.
3.Dyskusja na tematy związane z teraźniejszością i dotyczące obu krajów oraz Polski (np. Budowanie tożsamości, pozycja kobiet w społeczeństwie, religia itd.)
4. Ćwiczenie zwrotów przydatnych w dyskusji: zamiana ról, przerywanie, dopowiadanie, dopytywanie, itd.
5.Analiza i dyskusja wokół tekstów kultury: próba zrozumienia kontekstu
6. Higiena głosu - podstawowe wiadomości i reguły niezbędne do wygłoszenia przemówienia.
7. Opisywanie fotografii i obrazków - nabywanie i ćwiczenie słownictwa - próba problematyzacji na podstawie materiału wizualnego.
8. Nabywanie umiejętności streszczenia przemówień i analizowanych tekstów w celu ich ustnego przedstawienia w postaci przemówień.
9. Nabywanie i ćwiczenie umiejętności publicznego występowania.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
1. Potrafi zastosować zasady retoryki Arystotelesa do analizy tekstów. ,
2. Zna teksty kulturowe kluczowe dla kultury angielskiej I amerykańskiej
3. Potrafi przygotować i wygłosić publiczne przemówienie po angielsku na zadany temat.
4. Potrafi swobodniej wypowiadać się po angielsku na wiele tematów dzięki poszerzonemu słownictwu.
5. Zna zasady prawidłowego oddechu I potrafi je zastosować
6. Potrafi przeprowadzić dyskusje I w niej uczestniczyć według zasad.
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F – dyskusja na forum i w grupach.
F – przedstawianie prezentacji
F. - przygotowywanie słownictwa
F - Sprawdziany ze słownictwa.
F – Wygłaszanie przemówień
S – opis obrazka
P - Egzamin ustny
Literatura
1. Zarefsky, David. Argumentation, The Study of effective reasoning. 2nd edition. Course Guidebook.
2. Roskelly, Hepzibah. What Do students have to know about Rhetoric?
Selected texts:
“The Confession of St. Patrick” 450 A.D.
Magna Cartea Liberatum of 1215
John Milton “Areopagitica”
Speech to the troops at Tilbury by Elizabeth I before the invasion of the Spanish Armada 1588
Winston Churchill “We shall fight on the Beach” 1940 - WWII
Margaret Thatcher’s “The Bruges speech” 1988 beginning of Brexit
J. K. Rowling “ The benefits of failure” 2008 – benefits of failure
Patrick Henry, Give me liberty or give me death, March 20, 1775, Richmond Virginia
Frederick Douglass, What to a slave is the 4th of July, 5th July, 1852, Rochester, NY.
William Apess, Eulogy of King Philip, January 6, 1936
Abraham Lincoln, 1863, Gettysburg Address.
Delano Roosevelt, Inaugural Speech, 1933
John Kennedy, Inaugural Address, January20th, 1961
Martin Luther King, I Have a Dream 28th August, 1963
Elizabeth Cady Stanton, Declaration of Sentiments.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: