Biznes holenderski i flamandzki w Polsce 15-BHIFWP-NID-11
Zajęcia koncentrują się na rozwoju biznesu holenderskiego i flamandzkiego w Polsce, różnicach między inwestorami z Niderlandów a polskimi, gospodarczymi związkami między holendersko-flamandzkim a polskim biznesem. Po ukończeniu kursu studenci poznają firmy z Niderlandów inwestujące w Polsce, specyfikę biznesu holenderskiego i flamandzkiego oraz kulturę przedsiębiorczości w tych firmach
Treści kszkałcenia:
1. Kultury narodowe a kultury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych
2. Specyfika biznesu holenderskiego i flamandzkiego
3. Kultura korporacyjna w Holandii i Flandrii
4. Podstawowe zagadnienia z historii ekonomii Holandii i Flandrii
5. Holenderskie i flamandzkie firmy w Polsce: największe przedsiębiorstwa, zakres ich działalności i charakter
6. Polacy w firmach niderlandzkich; Holendrzy i Flamandowie w polskich firmach
7. prawdopodobne/planowane inwestycje
8. profil pracownika przedsiębiorstwa holenderskiego/flamandzkiego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- potrafi wymienić najważniejsze etapy rozwoju biznesu w Holandii i Flandrii
- potrafi opisać strukturę i specyfikę przedsiębiorstw holenderskich i flamandzkich
- jest świadomy kulturowych uwarunkowań biznesu
- prawidłowo posługuje się podstawową terminologią z zakresu ekonomii w języku polskim i niderlandzkim
- rozumie podstawowe zasady funkcjonowania przedsiębiorstw
- potrafi przygotować prezentację na temat związany z ekonomią
- potrafi korzystać z literatury przedmiotu w języku niderlandzkim
- wyciąga wnioski i dokonuje krytycznej analizy
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):
F – ocena przygotowania studenta do zajęć, aktywności, udziału w dyskusji, prezentacje przygotowane przez studentów na wybrane przez prowadzącego tematy
P – pisemny test zaliczeniowy
Kryteria oceniania:
- obecność na zajęciach
- aktywność na zajęciach
- pisemne sprawozdania z prezentacji gościnnych na zajęciach oraz sesji wyjazdowych w firmach
Literatura
Bartosik-Purgat M., Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, PWE, Warszawa 2010
Gesteland R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000
Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2002
http://www.neha.nl
http://www.mkbservicedesk.nl/7467/zakendoen-polen.htm
materiały dostarczane przez prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: