Academically-oriented English practice: written English 15-AOEP-WR-EL-1BA-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-AOEP-WR-EL-1BA-22.)
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Czytanie, analiza i dyskusja akapitów wzorcowych w celu zidentyfikowania zasad organizacji typowego akapitu.
Ćwiczenia związane ze strukturą akapitu: idea przewodnia („controlling idea”), zdanie tematyczne / główne („topic sentence”), zdania rozwijające główne i podrzędne („major / minor supporting sentences”), zdanie podsumowujące, spójność (unity/cohesion), logika (coherence), kompletność.
Poznanie i wyćwiczenie poprzez pisanie i korektę 6 obowiązkowych typów rozwinięcia akapitu: przez listę / egzemplifikację, przez porównanie i różnice, przez porządek przyczynowo-skutkowy (cause/effect), oraz 2 opcjonalnych – przez definicję i klasyfikację
Ćwiczenia z praktycznego użycia języka: rejestr i styl, zdania złożone (complex, compound), efektywny dobór słownictwa, połączenia logiczne i wyrażenia łączące, podstawowe zasady interpunkcji.
Ćwiczenia w pisaniu esejów ekspozycyjnych (500-550 słów); planowanie procesu pisania: brainstorming, outline, podział treści na wstęp, rozwinięcie, zakończenie, pisanie esejów z zastosowaniem różnych modeli retorycznych (np. egzemplifikacja, porównywanie, kontrast, przyczyna / skutek, analiza procesu, klasyfikacja).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Potrafi skonstruować i napisać spójny, logiczny, wyczerpujący i generalnie poprawny językowo akapit ekspozycyjny o długości do 200 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego (1-1,5 h).
Potrafi dobrać i zastosować w pisanym tekście właściwy retoryczny model rozwinięcia akapitu ekspozycyjnego, w zależności od postawionego bądź sformułowanego przez siebie tematu.
Potrafi skonstruować i napisać spójny i poprawny językowo esej ekspozycyjny, także w warunkach ograniczenia czasowego (2.5 h), odpowiednio stosując główny model rozwinięcia retorycznego.
Potrafi współpracować z innymi studentami w zespole i wspólnie skonstruować i napisać logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo esej na wybrany temat
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
Test
Porjekt
Esej
Literatura
Oshima, A. and A. Hogue. 2006. Writing Academic English
Zemach D.E., Islam C. 2006. Writing in paragraphs: From sentence to paragraph.
Smalzer, W. R. 1996. Write to Be Read
Arnaudet, Martin L. 1990. Paragraph Development (+teacher’s guide)
Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading.
Robitaille, J. and R. Connelly, 2008. Writer's Resources. From Paragraph to Essay.
Oshima, A. and A. Hogue Writing Academic English
Gehle, Q. (1987) Writing Essays
Packer, N. Huddleston (1997) Writing Worth Reading
Jordan, R. R. (2001) Academic Writing Course
Smoke, T. (1999/2002) A Writer’s Workbook (+instructor’s manual)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: