Academically-oriented English practice: Integrated skills and academic discourse 15-AOEP-ISAD-EL-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-AOEP-ISAD-EL-22.)
Treści kształcenia:
1. Słownictwo i frazeologia w rejestrze akademickim
2. Streszczenia, parafrazy, synteza, zapobieganie plagiatowi – ćwiczenia praktyczne z tekstami akademickimi
3. Omawianie danych językowych – ćwiczenia pisemne i ustne
4. Prezentacje i dyskusje wybranych aspektów projektu dyplomowego – teoretycznych oraz badawczych
5. Czytanie krytyczne tekstu naukowego
6. Poznanie konstrukcji tekstu naukowego
7. Ćwiczenia z pisania różnych części pracy dyplomowej / naukowej
8. Dyskusja i poprawa fragmentów prac dyplomowych (licencjackiej)
9. WA Stylesheet – formatowanie dokumentu, cytowanie źródeł, bibliografia
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
1. Umiejętnie posługuje się stylem i rejestrem akademickim wybranej dziedziny naukowej w tekście pisanym i języku mówionym
2. Potrafi sprawnie streszczać, parafrazować i syntetyzować informacje ze źródeł akademickich
3. Potrafi prezentować i dyskutować publicznie dane badawcze oraz tezy i poglądy naukowe
4. Potrafi krytycznie i w sposób właściwy ustosunkować się do treści prezentacji i tez innych badaczy
5. Rozumie konstrukcję tekstu naukowego i potrafi ją stosować - w szczególności w pracy dyplomowej
6. Sprawnie redaguje i koryguje tekst akademicki
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Egzamin pisemny i ustny – ocena podsumowująca
Prace pisemne – formujące
Opinia zwrotna i ocena prezentacji – formujące
Poprawa fragmentów pracy licencjackiej – formujące
Testy & kwizy - formujące
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra praktyczna znajomość rejestru akademicko-naukowego w mowie i piśmie; bardzo dobra umiejętność prezentowania i dyskutowania treści naukowo-badawczych; bardzo dobre umiejętności odwoływania się do źródeł i danych w tekście i wypowiedzi; bardzo dobre umiejętności redakcji i korekty tekstu naukowego.
dobry plus (+db; 4,5): 1-2 umiejętności na nieco niższym poziomie niż bardzo dobry
dobry (db; 4,0): dobra: wszystkie lub prawie wszystkie umiejętności na poziomie dobrym
dostateczny plus (+dst; 3,5): 1-2 umiejętności na poziomie zadowalającym
dostateczny (dst; 3,0): wszystkie lub prawie wszystkie umiejętności na poziomie zadowalającym
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalający poziom opanowania większości umiejętności
Literatura
‒ Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills (Second edition.) Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
‒ The Purdue Online Writing Lab (OWL) https://owl.purdue.edu/owl/purdue_owl.html
‒ Using English for Academic Purposes (UEfAP) http://www.uefap.net/
‒ English Vocabulary Exercises Site - http://www.englishvocabularyexercises.com/
‒ Jordan, R.R. 1999 Academic Writing Course. Study Skills in English. Longman.
‒ Academic Phrasebank http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/
‒ Macpherson, Robin. 2004. English for Academic Purposes.
‒ Michael McCarhy, Felicity O'Dell 2008 Academic Vocabulary in Use : 50 units of academic vocabulary reference and practice : self-study and classroom use
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: