Antropologia kulturowa 15-AK-ANZ-11
Historia pojęcia kultury w antropologii
Najważniejsze teorie antropologiczne
Przykłady polityki kulturowej
Krytyczna ocena pojęcia kultury
Główne strategiczne użycia pojęcia kultury
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- Będzie miał wiedzę dotyczącą kultury i teorii kultury, a także powiązanych z nią pojęć, takich jak wielokulturowość i międzykulturowość
- Rozwinie umiejętność krytycznej oceny różnych dyskursów dotyczących kultury i społeczeństwa; rozumie podejścia różnych dyscyplin do tematu
- Zdobędzie wiedzę na temat głównych faktów i kwestii dotyczących polityki kulturowej
- Krytycznie rozumieć kulturę jako czynnik różnicujący społecznie
Widział kulturę jako siłę zarówno kreatywną jak i dyscyplinującą
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- Aktywny udział w dyskusji
- Prezentacja
-Zaliczenie ustne
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): Szczególnie aktywne uczestnictwo w dyskusji, bardzo dobra znajomość zalecanej literatury, krytyczna analiza przyswajanych informacji, bardzo dobra prezentacja zaliczeniowa
dobry plus (+db; 4,5): Aktywne uczestnictwo w dyskusji i analiza informacji przekazywanych przez prowadzącą, dobra znajomość zalecanej literatury, bardzo dobra prezentacja zaliczeniowa
dobry (db; 4,0): Aktywne uczestnictwo w dyskusji i analiza informacji przekazywanych przez prowadzącą, dobra znajomość zalecanej literatury, dobra prezentacja zaliczeniowa dostateczny plus (+dst; 3,5): Udział w dyskusji, niedokładna znajomość zalecanej literatury, poprawna prezentacja zaliczeniowa
dostateczny (dst; 3,0): Mały udział w dyskusji, pobieżna znajomość zalecanej literatury, poprawna prezentacja zaliczeniowa
niedostateczny (ndst; 2,0): Niedostateczny udział w dyskusji na zajęciach, nieznajomość literatury, prezentacja zaliczeniowa na bardzo niskim poziomie lub jej brak
Literatura
Barnard, A. (2004 [2000]) History and Theory in Anthropology, Cambridge: Cambridge University Press
Eriksen, T. H. (2015 [1995] Small Places, Large Issues. An Introduction to Social and Cultural Anthropology, London: Pluto Press
Hann, C. (2000) Social Anthropology, London: Hodder and Stoughton
Hastrup, K. (1995) A Passage to Anthropology: Between Experience and Theory, London: Routledge
Dodatkowa literatura umieszczona została na Moodle.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: