Marketing terytorialny 14-ZPS1PMKT11
Przedmiot został pomyślany jako łączący teorię i praktykę działalności marketingowej. Część wykładowa poświęcona jest prezentacji podstawowych pojęć z zakresu marketingu, ale również zasad funkcjonowania przede wszystkich jednostek samorządu terytorialnego. Część ćwiczeniowa to z kolei praca z tekstem i nad tekstem, z szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z projektowanie strategii marketingowej i wszelkiej dokumentacji związanej z planowaniem i wdrażaniem działań szeroko pojętego marketingu miejsc i produktów.
TK1. Podstawy komunikacji społeczne (P6U_W)
TK2. Istota marketingu terytorialnego (P6U_W)
TK3. Marketing terytorialny jako atrybut rynkowej orientacji miast i regionów (P6U_U)
TK4. Strategia w marketingu terytorialnym (P6U_U; P6U_U)
TK5. Produkt i konkurencyjność w marketingu terytorialnym (P6U_K; P6U_U)
TK6. Miejsce jako marka (P6U_K; P6U_U)
TK7. Reklama miejsc (P6U_K; P6U_U)
TK8. Sposoby budowania wizerunku miejsca (P6U_K; P6U_U)
TK9. Marketing i komunikacja wewnętrzna (P6U_K; P6U_U)
TK10. Promocja w marketingu terytorialnym (P6U_K; P6U_U)
TK11. Medialny PR w marketingu terytorialnym (P6U_K; P6U_U)
TK12. Wizerunek, marka i tożsamość (P6U_K; P6U_U)
TK13. Marketing terytorialny w praktyce (P6U_K; P6U_U)
TK14. Perspektywy i wyzwania rozwoju marketingu w administracji (P6U_K; P6U_U)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P6U_W zna różne rodzaje struktur i instytucji społecznych (politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz o ich istotnych elementach i zasadach funkcjonowania (K_W02; K_W03)
P6U_W zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej podstawową wiedzę z zakresu zarządzaniu, ekonomii, administracji, prawa i marketingu politycznego (K_W04; K_W10)
P6U_U potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (politycznych, prawnych, gospodarczych) (K_U06; K_U07; K_U08; K_U13)
P6U_K umie pracować w grupie i ma świadomość znaczenia pracy zespołowej dla realizacji celów w pracy zawodowej i działalności publicznej (K_K08; K_K09; K_K12)
P6U_K nie ma problemów uczestniczenia w przygotowaniu i realizacji projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) oraz rozumie z tym związane uwarunkowania historyczne, prawne, ekonomiczne i polityczne (K_K08; K_K09; K_K12)
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA:
ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności oraz sprawdzianów cząstkowych, jak i test na zakończenie całego cyklu zajęć.
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 – znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 – pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 – podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 – niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Literatura podstawowa:
Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Poznań 2007.
Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Warszawa 2006.
Marketing terytorialny: możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, Poznań 2005.
Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Kraków 2007.
Literatura uzupełniająca:
Duda A., Public relations miast i regionów, Warszawa 2010.
Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Warszawa 2008.
Nowakowska A., Przygodzki Z., Sokołowicz M.E., Region w gospodarce opartej
na wiedzy. Kapitał ludzki – innowacje – korporacje transnarodowe, Warszawa 2011.
Regionalny wymiar polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Przykłady Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Polski, red. Z. Przygodzki, Warszawa 2013.
Szczudlińska-Kanoś A., Marketing polityczny w regionie, Kraków 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: