Ekspansja eksportowa polskich przedsiębiorstw 14-XEKSP
TK_01 Wprowadzenie do obsługi platformy zdalnego nauczania moodle. Przedstawienie warunków uczestnictwa w zajęciach i zaliczenia przedmiotu
TK_02 Istota i formy handlu zagranicznego
TK _03 Ryzyko w handlu zagranicznym
TK_04 Nawiązywanie kontaktów i etykieta w biznesie międzynarodowym
TK_05 Różnice kulturowe a prowadzenie działalności eksportowej.
TK_06 Wizerunek Polski na rynkach zagranicznych.
TK_07 Polska a wolność prowadzenia działalności gospodarczej.
TK_08 Przesłanki wyboru kierunków zagranicznej ekspansji.
TK_09 Uwarunkowania eksportu polskich przedsiębiorstw
TK_10 Umowa w handlu zagranicznym.
TK_11 -12 Sukces eksportowy wybranych polskich przedsiębiorstw
TK_13 Metody rozwiązywania sporów w handlu zagranicznym
TK_14 Etapy strategii eksportowej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów#
P_W01 Opisuje etapy transakcji w handlu zagranicznym (K_W01; K_W11; K_W02)
P_W02 Wymienia problemy w ekspansji eksportowej polskich przedsiębiorstw (K_W02, K_W12,)
P_U01 Analizuje mocne i słabe strony przedsiębiorstwa (K_U01; K_U02)
P_U02 Ocenia szanse powodzenia ekspansji eksportowej danego przedsiębiorstwa/produktu (K_U01, K_U03)
P_K01 Świadomy znaczenia różnic kulturowych w planowaniu ekspansji eksportowej (K_K07, K_K12)
P_K02 Zdolny do pracy w grupie (K_K02, K_K04)
Kryteria oceniania
Metody oceniania formujące: Ocena ciągła na podstawie obecności i aktywność.
Metody oceniania podsumowujące: Testy i zadania do rozwiązania
Ocena Efekty kształcenia
5,0 znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Żbikowska A., Eksport jako forma internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Uwarunkowania i strategie, PWE, Kraków 2012.
• Rymarczyk J., Handel zagraniczny. Organizacja i technika, PWE, Warszawa 2005.
• Stępień B., Handel zagraniczny. Poradnik dla praktyków, PWE, Warszawa 2007
• Najlepszy E., Finanse międzynarodowe przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
• Ludwikowski R., Handel międzynarodowy, C. H. Beck, Warszawa 2006
• Strona internetowa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://www.parp.gov.pl/index/main/
• http://www.eksportuj.pl/.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: