Etykieta w administracji publicznej i biznesie 14-XEAPB
Treści kształcenia:
TK_01 Zasady etykiety
TK_02 Etykieta flagowa
TK_03 Dress code
TK_04 Spotkania oficjalne
TK_05 Kultura stołu
TK_06 Bilety wizytowe
TK_07 Korespondencja
TK_08 Komunikacja elektroniczna
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
P_W01 Wie jakie są reguły etykiety w relacjach prywatnych i zawodowych
P_W02 Zna reguły rządzące dress codem
P_U01 Posługuje się wizytówkami
P_U02 Redaguje zaproszenia, podania, prośby, CV
P_U03 Przygotowuje spotkania oficjalne
P_U04 Dobiera odpowiednie menu do charakteru spotkań
P_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etykiety
Kryteria oceniania
Metody oceniania formujące:
- ocena ciągła na podstawie obecności na zajęciach; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 2 spotkaniach; nieobecność na 4 i więcej spotkaniach oznacza brak podstawy do otrzymania oceny pozytywnej
- ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach (trzy i więcej "+" za aktywność zdobyte na ćwiczeniach i wykładach oznaczają podniesienie oceny końcowej o jeden stopień, np. z 3,0 na 3,5)
Metody oceniania podsumowujące:
- projekt spotkania oficjalnego (realizowany na zajęciach w ciągu 4 jednostek zajęciowych bez przerwy) pod koniec semestru; ocena z projektu jest tożsama z oceną z przedmiotu po uwzględnieniu obecności i aktywności na zajęciach
Kryteria:
5,0 znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Literatura podstawowa:
Barcz J., Libera B., Urzędnik i biznesmen w środowisku międzynarodowym. Wybrane aspekty pragmatyki zawodowej, Warszawa 2007.
Orłowski T., Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta, Warszawa 2010.
Orłowski T., Szteliga A., Etykieta menedżera, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca:
Cook R., Cook G., Yale L., Etykieta biznesu, Warszawa 2009.
Jarczyński A., Etykieta w biznesie, Gliwice 2010.
Kamińska-Radomska I., Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji, Warszawa 2003.
Martin J., Chaney Li., Etiquette. A Guide to International Communication and Customs, Santa Barbara 2012.
Zgółkowie H. i T., Językowy savoir-vivre. Praktyczny poradnik posługiwania się polszczyzną w sytuacjach oficjalnych i towarzyskich, Poznań 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: