Religie w Azji Wschodniej i Południowej 14-SPS2PRLA11
TK_01 Religia- definicja, geneza, typologia (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02)
TK_02 Hinduizm i jego reformacja (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02)
TK_03 Buddyzm i dźinizm- reformacja hinduizmu (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02)
TK_04 Religie Chin- konfucjanizm, taoizm, buddyzm (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02)
TK_05 Shintoizm- rodzima religia Japonii (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02)
TK_06 Islam- dogmatyka, nurty, szkoły (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01; P_K02)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 - Posiada wiedzę z zakresu doktryn religijnych wyznawanych w państwach Azji Południowej i Wschodniej (K_W02; K_W04; K_W05; K_W07)
P_W02 - Posiada wiedzę na temat demografii religijnej Azji Południowej i Wschodniej oraz jej wpływu na dynamikę życia społecznego, gospodarczego i politycznego tego regionu (K_W05; K_W07; K_W08)
P_U01 - Posiada umiejętność krytycznej analizy tekstów źródłowych (K_U02; K_U09; K_U10)
P_U02 - Potrafi odnajdować korelację czynników religijnych z tłem społeczno-politycznym danego regionu (K_U03; K_U05; K_U08)
P_K01 - rozumie potrzebę poszerzania i aktualizacji wiedzy oraz wpływ tych wysiłków na efektywność rozwiązywania problemów (K_K01, K_K06; K_K11)
P_K02 - potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać wiedzę, korzystając z różnych dyscyplin naukowych (K_K06; K_K11)
Kryteria oceniania
Ocena formująco- podsumowująca (obecność na zajęciach, aktywność, prezentacje, test zaliczeniowy)
5,0- udział w zajęciach, aktywność, bardzo dobra prezentacja multimedialna na zadany temat, ocena z testu zaliczeniowego
4,5- udział w zajęciach, aktywność, dobra prezentacja multimedialna na zadany temat , ocena z testu zaliczeniowego
4,0 - udział w zajęciach, brak aktywności, prezentacja multimedialna oceniona na ocenę dobrą, ocena z testu zaliczeniowego
3,5 - udział w zajęciach, brak aktywności, ocena dostateczna za prezentację multimedialną, ocena z testu zaliczeniowego
3,0- udział w zajęciach, ocena z testu zaliczeniowego
2,0 - nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach, brak jakiegokolwiek przejawu aktywności, ocena z testu zaliczeniowego
Literatura
1. K. Farrington, Religie i wierzenia świata, Poznań 2008.
2. H. Smith, Religie świata. Śladami mądrości pokoleń, Warszawa 1995.
3. Occhiogrosso P., Sekty, religie, wyznania, wyd. Muza, Warszawa 1999.
4. M. Eliade, Historia wierzeń i idei religijnych, Warszawa 1988.
5. J. Danecki, Arabowie, Warszawa 2002.
7. 8. Jordan M., Tajemnice kultur i religii wschodu, Warszawa 2000.
9. E. Stefani, Współczesny fundamentalizm religijny, Warszawa 2004.
10. J. Kieniewicz , Historia Indii, Wrocław 1985.
11. J. Klemens, Konfucjusz, Warszawa 2007.
12. W. Kanert, Buddyzm japoński. Jego polityczne i społeczne implikacje w okresie 538-645, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: