Ekonomia rozwoju 14-SPN2OERO11
TK_01 Podstawowa terminologia (P_W01; P_W02; P_U01; P_K02)
TK_02 Mierniki rozwoju gospodarczego (P_W02; P_W03; P_U01; P_K01)
TK_03 Cechy krajów słabo rozwiniętych (P_W02; P_W03; P_U01; P_K01)
TK_04 Problem ubóstwa (P_W02; P_W03; P_U01; P_K01)
TK_05 Ewolucja ekonomii rozwoju krajów biednych (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01)
TK_06 Główne teorie ekonomii rozwoju (P_W01; P_W02; P_U01; P_U02; P_K01)
TK_07 Modele rozwoju społeczno - gospodarczego (P_W02; P_U01; P_U02; P_K02)
TK_08 Determinanty rozwoju polityki handlowej w krajach III świata (P_W02; P_W03; P_U01; P_K01)
TK_09 Rola przedsiębiorstw transnarodowych w rozwoju państw ubogich (P_W01; P_W03; P_U02; P_K01)
TK_10 Polityka fiskalna i monetarna w krajach najuboższych (P_W01; P_W03; P_U02; P_K01)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii rozwoju; (K_W01; K_W02; K_U01; K_K01)
P_W02 Opisuje i nazywa główne mierniki rozwoju, modele i teorie ekonomii rozwoju; (K_W01; K_W02; K_W06; K_U01; K_U02; K_U06; K_K01; K_K06)
P_W03 Rozpoznaje determinanty występowania dysproporcji rozwojowych i barier rozwoju państw ubogich i potrafi wskazać środki zaradcze; (K_W01; K_W08; K_U01; K_U02; K_K01; K_K05; P_U01) Analizuje i ocenia skuteczność realizacji polityki pomocowej i rozwojowej w ramach ekonomii rozwoju; (K_W01; K_W04; K_U01; K_U03; K_K01; K_K06)
P_U02 Kalkuluje wpływ wdrażanych reform na skuteczność i dynamikę rozwoju gospodarczego w poszczególnych typach państw; (K_W06; K_U03; K_U07; K_K06)
P_K01 Otwarty jest na argumentację merytoryczną podczas debat koncepcyjnych, niezależnie od posiadanych preferencji politycznych; (K_W05; K_U01; K_U07; K_K02; K_K06)
P_K02 Wyraża oceny dotyczące trafności podejmowanych działań zarówno przez rządy państw rozwijających, jak i państw rozwiniętych, uwzględniając polityczne i doktrynalne uwarunkowania; (K_W01; K_W02; K_U01; K_U07; K_K02; K_K06)
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach
OCENA PODSUMOWUJĄCA – kolokwium pisemne (forma opisowa)
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: