Metody rekrutacji i techniki selekcji pracowników 14-PPS2ZMRT11
TK_01 - Istota rekrutacji i selekcji pracowników w strategii rozwoju przedsiębiorstwa - P_K01
TK_02 - Opis stanowiska i ogłoszenie o pracy - P_W01, P_U01, P_U02, P_K01
TK_03 - Urzędy pracy w procesie zatrudniania - P_W01, P_U01, P_U02, P_K01
TK_04 - Portale internetowe w procesie zatrudniania - P_W01, P_U01, P_U02, P_K01
TK_05 - Headhunting - P_W01, P_U01, P_U02, P_K01
TK_06 - System konkursowy - P_W01, P_U01, P_U02, P_K01
TK_07 - Metody selekcji pracowników - analiza CV, rozmowa o pracę, list motywacyjny, referencje, analiza bio-danych - - P_W02, P_U02, P_K01
TK_08 - Metody selekcji pracowników - gry rekrutacyjne, psychotesty, próbki pracy - P_W02, P_U02, P_K01
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 - zna różne metody rekrutacji pracownika - K_W11, K_W03
P_W02 - zna metody selekcji pracowników - K_W14, K_W11, K_W03
P_U01 - potrafi sporządzić opis stanowiska i ogłoszenie o pracę - K_U16, K_U09, K_U07, K_U05
P_U02 - potrafi wykorzystać różne metody rekrutacji i selekcji pracownika - K_U07, K_U05
P_K01 - jest gotów wykazywać się pomysłowością i etyką w procesie zatrudniania pracowników - K_K09, K_K07
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach
OCENA PODSUMOWUJĄCA – egzamin pisemny
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca
Literatura
Adamiec M., Kożusznik B., Zarządzanie zasobami ludzkimi – aktor – kreator – inspirator, Wydawnictwo AKADE, Kraków 2000.
Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Camp R., Simonetti J. L., Vielhaber M. E., Strategiczne rozmowy kwalifikacyjne. Jak zatrudniać dobrych pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Harasim W. (red.), Tendencje rozwojowe zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Promocji w Warszawie, Warszawa 2006.
Jamka B., Dobór wewnętrzny i zewnętrzny pracowników, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.
Marciniak J., Rekrutacja i zatrudnianie według standardów Unii Europejskiej, Wydawnictwo Alpha, Ostrołęka 2004.
Marciniak J., Standaryzacja procesów zarządzania personelem, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
Stredwick J., Zarządzanie pracownikami w małej firmie, One Press, Gliwice 2005.
Suchar M., Rekrutacja i selekcja personelu, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2005.
Supernat J., Management. Tezaurus kierownictwa, Kolonia Ltd 2000.
Witkowski T., Nowoczesne metody doboru i oceny personelu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: