Doradztwo personalne 14-PPS2ZDOP11
TK_1 - podstawowe pojęcia dotyczące doradztwa personalnego i funkcjonowania agencji zatrudnienia (P_W01)
TK_2 -Akty prawne dotyczące doradztwa personalnego i prowadzenia pośrednictwa pracy oraz ochrony danych osobowych (P_U01,
TK_3- Doradztwa Personalne, Agencje zatrudnienia i ich usługi (P_U02
TK_4- Źródła pozyskiwania pracowników i elementów procesu rekrutacji (P_W04, P_W03)
TK_5 - usługi realizowane przez doradztwa personalne i agencje zatrudnienia (P_W03
TK_6 - zasady współpracy z doradztwem personalnym i agencje zatrudnia (P_U01 , P_U02)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
P_W01 - Student zna pojęcia dotyczące doradztwa personalnego i funkcjonowania agencji zatrudnienia - K_W11, K_W12, K_K04
P_W02 - Student posiada wiedzę dotyczącą zasad współpracy z doradztwem personalnym i agencją zatrudnia - K_W11, K_W12, K_K04
P_W03 - Student posiada wiedzę w zakresie źródeł pozyskiwania pracowników i elementów procesu rekrutacji - K_W11, K_W12, K_K04
P_W04 - Student posiada wiedzę dotyczącą usług realizowanych przez doradztwa personalne i agencje zatrudnienia - K_W11, K_W12, K_K04
P_U01 -Student posługuje się aktami prawnymi dotyczącymi doradztwa personalnego i prowadzenia pośrednictwa pracy oraz ochrony danych osobowych - K_U05, K_U06, K_K04
P_U02 Student potrafi dokonać analizy dostępnych doradztw personalnych i ich usług - K_U06, K_K04
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach
OCENA PODSUMOWUJĄCA - prezentacja przygotowana przez studenta
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
eratura:
• Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolter Kluwer Polska-Oficyna, 2007
• Marciniak J. "Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie" Oficyna Wolters Kluwer W-wa 2010
• SteckiL., "Consulting", t.1 i 2, Kraków 1997.
• Sikorski Cz. "Profesjonalizm: filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem". PWN, Warszawa 1995.
• Walas K., Brzozowski J., Filoniuk B. , "Doradztwo. Metodyka doradztwa dla małych i średnich przedsiębiorstw". Wyd. Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i średnich Przedsiębiorstw, Warszawa 1997.
• Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001
• Piotrowski B., Outplacement - Podstawowy Pakiet Informacji, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych Warszawa 2010
• Kostera M.:, Zarządzanie personelem. Warszawa 1997
• Kwiatkiewicz A., Hernik K., Outplacement - przewodnik dla pracodawców, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych Warszawa 2010
• Vitasek K., Ledyard M., Manrodt K., Zaangażowany outsourcing. Pięć zasad, które zmienią oblicze outsourcingu, MT Biznes 2012
• Cook M. F., Outsourcing funkcji personalnej, Wolter Kluwer Polska-Oficyna, 2003
• Juchnowicz M. (red.), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin 2007
• Wood R, T.Payne, Metody rekrutacji i selekcji kandydatów oparte na kompetencjach, Wolter Kluwer Polska-Oficyna, 2006
• Atamańczuk K., Ocena pracowników w strategii zarządzania zasobami ludzkimi, Olsztyn 2001
• Kmiotek K., Lewicka D., Wziątek-Staśko A, System ocen pracowniczych jako narzędzie rozwoju kapitału ludzkiego, w: Zarządzanie rozwojem organizacji. T. 1. Red. S. Lachiewicz, Łódź 2007
• Pocztowski A, Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie – procesy – metody, Warszawa 2007
• Rostkowski T. (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa 2004
• Bieniok H. (red.), System zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa, Katowice 2006
• Zbigień-Maciąg L., Marketing personalny, Warszawa 1996
• Kostecki M.J., Rekrutacja przez telefon, Personel 2/97
Dokumenty prawne:
• Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r.(Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415) z późniejszymi zmianami
• USTAWA z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
• USTAWA z dnia 23 października 2009 r. o zmianie ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
• USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
• Nowelizacja Ustawy o Pracy Tymczasowej z dnia 24.01.2010
• Ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw
• Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 stycznia 2009 r. w sprawie agencji zatrudnienia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: