Grafika reklamowa 14-PPS2RGRA11
TK_01 – Omówienie zagadnień z zakresu grafiki reklamowej. Zagadnień stosowania i oddziaływania koloru, formy, tekstu, grupy docelowej, kompozycji. Zagadnienia technologiczne i psychologiczne. Przykłady - omówienie- (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).
TK_02 – Przedstawienie i omówienie zasad projektowania przekazu wizualnego, grafiki reklamowej, reklamy, kampanii reklamowej w odniesieniu do historii i współczesności - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).
TK_03 – Przekazanie wiedzy z zakresu obsługi i wykorzystania komputerowych programów graficznych do tworzenia grafiki reklamowej. Pakiet Adobe CS – Photoshop, Illustrator, Indesign. Zdefiniowanie i omówienie zagadnienia przygotowania przekazu graficznego, publikacji do Internetu i do druku. - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).
TK_04 – Przekazanie wiedzy, ćwiczenia praktyczne z zakresu projektowania znaków graficznych, typografii, plakatów reklamowych, opakowań, kampanii reklamowych obróbki fotografii, łączenia tekstu i obrazu, kreowania wizerunku za pomocą środków wizualnych. - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 – Posiada podstawową wiedzę w zakresie tworzenia kompozycji graficznej opartej o tekst i obraz. Posiada wiedzę na temat zasad projektowania graficznego oraz na temat technik graficznych oraz technologii przygotowania materiału projektowego w procesie druku - K_W03, K_W04, K_W12
P_W02 – Posiada podstawową wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania komputera oraz programów graficznych dla projektowania i przygotowywania publikacji – DTP – Desktop Publishing - K_W14, K_W06
P_U01 – Posiada umiejętności analizowania, syntetyzowania i interpretowania złożonych zjawisk dla tworzenia wypowiedzi wizualnej. Posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi zasadami projektowania graficznego - K_U01, K_U06, K_U07
P_U02 – Ma umiejętności powiązania charakteru graficznej formy: typografii, tekstu, znaku graficznego, ilustracji z celowo użytą metodą projektowania dla uzyskania pożądanego celu. Umie artykułować treści przekazu stosując różne formy ekspresji - K_U08, K_U12, K_U15
P_K01 – Potrafi efektywnie łączyć wrażliwość, wiedzę, umiejętności, intuicję oraz twórcze myślenie w celu osiągnięcia rozwiązania zagadnienia graficzno projektowego. Posiada kompetencje dostrzegania oraz definiowania istoty przekazu co pozwala mu na właściwe określenie hierarchii wartości oraz spójnej, logicznej i czytelnej narracji w procesie komunikacji, prezentacji i współpracy w grupie. - K_K01, K_K02, K_K07
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach
OCENA PODSUMOWUJĄCA – ocena zrealizowanych zadań i projektów
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
– Adrian Frutiger: Człowiek i jego znaki. D2d.pl
– Layout – zasady, kompozycja, zastosowanie. Gavin Ambrose, Paul Harris. PWN.
– Psychofizjologia widzenia – Agata Mączyńska-Frydryszek, Małgorzata Jaskólska-Klaus, Tomasz Maruszewski
– Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń, Wyd. Poltext.
– David Airey, Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!
– Alina Wheeler, Kreowanie marki, Wyd. PWN
– Pomysł na reklamę, Pete Barry, Wyd. PWN
– Jacek Mrowczyk/Michał Warda PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2010
– Przemek Dębowski/Jacek Mrowczyk Widzieć/wiedzieć, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011
– Wydawnictwa albumowe, magazyny o projektowaniu (LogoLounge, Wolda, Regular Graphic Design Today, etc. )
– Internet
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: