Fotografia reklamowa 14-PPS2RFOR11
TK_01 Historia fotografii- wynalazek fotografii i jego rola od roku 1839 do chwili obecnej P_W02
TK_02 Pierwsze fotografie reklamowe oraz modyfikacja strategii oddziaływania obrazem na odbiorcę. P_W02, P_K01, P_K02
TK_03 Techniki fotografowania- podstawowe wiadomości z zakresu fotografii analogowej i cyfrowej P_W02, P_U01
TK_04 Fotografia jako ślad- dokument fotograficzny w ujęciu antropologicznym P_U02, P_K01
TK_05 Zasady tworzenia obrazu fotograficznego- ekspozycja i jej wpływ na jakość techniczną zdjęcia P_W01, P_W02, P_U01
TK_06 Oświetlenie w fotografii jako podstawowy czynnik estetyki obrazu P_U01, P_K01, P_K02
TK_07 Komponowanie obrazu – omówienie podstawowych zasad kompozycji obrazu P_W01, P_K01, P_K02
TK_08 Obraz jako przekaz – poszukiwanie kontekstu, metafor oraz skojarzeń P_K01, P_K02
TK_09 Znaczenie kolorów w fotografii reklamowej i oddziaływanie poszczególnych barw na siłę wyrazu P_W01,P_W02,P_U02,P_K02
TK_10 Fotografia czarno-biała - wykorzystanie jej rozpiętości tonalnej w reklamie P_K01,P_K02
TK_11 Omówienie rodzajów narracji P_W01, P_U02
TK_12 Kreatywność- podstawowe cechy fotografa realizującego fotografię reklamową, przełamywanie stereotypów i szukanie nowych sposobów agresji obrazem P_K02
TK_13 Relacja: fotograf- odbiorca – omówienie klasyfikacji obrazu z perspektywy fotografa oraz odbiorcy P_K01, P_K02
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: fakultatywne | W cyklu 2019/SZ: obowiązkowe |
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 definiuje i charakteryzuje obrazy funkcjonujące w reklamie i kwestie związane z ochroną praw autorskich - K_W10, K_W11, K_W13
P_W02 Zna podstawy wykonywania profesjonalnego zdjęcia reklamowego - K_W13, K_W12
P_U01 Potrafi rozwiązywać codzienne problemy występujące przy realizacji reklamy przy pomocy fotografii - K_U03, K_U07
P_U02 Umie interpretować i analizować poszczególne realizacje w oparciu o teorię percepcji, w szczególności psychologii i fizjologii widzenia - K_U01, K_U16
P_K01 Jest zdeterminowany do obrony swoich wizji twórczych w dyskusjach ze zleceniodawcami - K_K03, K_K04, K_K12
P_K02 Potrafi wdrażać i wykorzystywać aktywną postawę w realizacji swojego zawodu fotografa reklamowego i rozwijać podstawowe cechy, jak: kreatywność, współpraca z ludźmi oraz determinacja w dążeniu do perfekcji wykonywania zdjęć reklamowych - K_K05, K_K12, K_K10
Kryteria oceniania
Ocena formułująca: praca na zajęciach
Ocena podsumowująca: Praca zespołowa w zadanym temacie reklamy społecznej.
Kryteria oceny:
5,0 znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Dederko, Witold, Światło i cień w fotografii, Polskie Wydawnictwo Fotograficzne, Warszawa 2006
Dederko, Witold, Przedmiot rzeczywisty i jego obraz, Polskie Wydawnictwo Fotograficzne, Warszawa 2007
Magala, Sławomir, Szkoła widzenia czyli świat w obiektywie aparatu fotograficznego, ASP, Wrocław 2002
Sontag, Susan, O fotografii, Wyd. Karakter, Kraków 2009
Toscani, Oliviero, Reklama uśmiechnięte ścierwo Warszawa: Agencja Wydawnicza Delta, 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: