Nowe media w służbie polityki 14-PPS2PNMP11
TK_01 - Zmiany w sposobach konsumpcji treści, funkcjonowanie środków przekazu w nowych warunkach (P_W01, P_U01, P_K02)
TK_02 - Kwestia prywatności oraz wiarygodność nowych mediów (P_W01, P_U01, P_K02)
TK_03 - Nowe technologie komunikacyjne w komunikacji politycznej (P_W01, P_W03, P_U02)
TK_04 - Wykorzystanie nowych mediów w celach autoprezentacyjnych (P_W01, P_W03, P_U02)
TK_05 - Zabiegi perswazyjne i manipulacyjne w przekazach medialnych (P_W01, P_W03, P_U01, P_K02)
TK_06 - Formy cyfrowej partycypacji politycznej (P_W01, P_W02, P_W03, P_U03, P_K01)
TK_07 -Jeśli nie demokracja przedstawicielska, to co? W poszukiwaniu nowego modelu (np. Delegative democracy, Liquid Democracy) (P_W02, P_W03, P_U03)
TK_08 - Elektroniczne narzędzia wspomagające procesy konsultacyjno-decyzyjne, analiza przypadków (P_W02, P_W03, P_U03, P_K01)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 - student zna różnice w specyfice komunikowania z wykorzystaniem mediów tradycyjnych i nowych mediów (K_W13).
P_W02 - student ma wiedzę o typologiach e-demokracji (K_W02, K_W13).
P_W03 - student zna sposoby wykorzystywania nowych technologii komunikacyjnych w komunikacji politycznej i procesach konsultacyjno-decyzyjnych (K_W13).
P_U01 - student umie analizować komunikację polityczną pod kątem mechanizmów perswazyjnych i manipulacji (K_U02, K_U12, K_W13).
P_U02 - student umie wskazać skuteczne instrumenty kreowania wizerunku z wykorzystaniem nowych technologii komunikacyjnych (K_U02, K_U07, K_U16, K_W13).
P_U03 - student umie analizować wady i zalety poszczególnych form sprzyjania aktywności obywatelskiej online (K_U02, K_U12).
P_K01 - student jest otwarty na inne poglądy (K_K12, K_K04).
P_K02 - student rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyki (K_K12).
Kryteria oceniania
Ocena formująca - ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach.
Ocena podsumowująca - zaliczenie pisemne.
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ Lubik-Reczek, N., Kapsa, I., Musiał-Karg, M. (2020), Elektroniczna partycypacja obywatelska w Polsce. Deklaracje i opinie Polaków na temat e-administracji i e-głosowania, Poznań.
‒ Jungherr A., Rivero G., Gayo-Avello D. (2020), Retooling Politics. How Digital Medi are shaping Democracy, Cambridge.
‒ Tufekci Z. (2017), Twitter nad Tear Gas. The Power and Fragility of Networked Protest, Yale University Press,New Haven & London,
‒ Persily N., Tucker J.A.(Eds.) (2020), Social media and Democracy. The State of the Field and Prospects for Reform, Cambridge.
‒ M. Marczewska-Rytko (red.), Demokracja elektroniczna: kontrowersje i dylematy, Lublin 2013.
‒ Falkvinge R. (2013), Swarmwise. The Tactical Manual to Changing the World.
‒ Popowic S., Miller M. (2015), Blueprint for Revolution, a fantastically readable and useful handbook for activists.
DODATKOWO: Prowadzący będzie przekazywał na bieżąco teksty związane z omawianymi zagadnieniami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: