Badania marketingowe na rynku politycznym 14-PPS2PBMP11
Opis treści kształcenia
TK_01 Badania marketingowe – historia, definicje (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05)
TK_02 Koncepcja rynku politycznego (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05)
TK_03 Marketing mix w polityce (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05)
TK_04 Segmentacja rynku politycznego (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05)
TK_05 Targeting (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05)
TK_06 Pozycjonowanie (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05)
TK_07 Zasady zintegrowanej komunikacji marketingowej w marketingu politycznym (P_U0U1, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05)
TK_08 IDI w polityce (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05)
TK_09 Wykorzystanie badać FGI (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05)
TK_10 CATI w sondażach przedwyborczych (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05)
TK_11 Badania F2F - ich wady i zalety (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05)
TK_12 Badania exit poll i late poll (P_K01, P_K02, P_K03, P_K04, P_K05, P_K06)
TK_13 Zasady doboru próby (P_K01, P_K02, P_K03, P_K04, P_K05, P_K06)
TK_14 Tworzenie ankiet i formułowanie pytać (P_K01, P_K02, P_K03, P_K04, P_K05, P_K06)
TK_15 Sondaże a prognozy przedwyborcze
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
P_W01. podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami takiej własności (K_W10)
P_W02. ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu nauk o polityce (K_W11)
P_W03. metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w organizacjach i instytucjach politycznych zorientowane na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach (K_W12)
P_W04. rolę mediów w polityce, działań promocyjno-reklamowych oraz pogłębioną wiedzę o metodach diagnozowania potrzeb w tym zakresie (K_W13)
P_W05. zasady funkcjonowania oraz sposobach realizacji zadań organizacji i instytucji politycznej w zależności od wybranej specjalności (K_W14)
Umiejętności: absolwent potrafi:
P_U01. wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje istotne w działalności publicznej z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy (K_U12)
P_U02. prowadzić badania społeczne niezbędne do opracowania diagnoz potrzeb uczestników życia politycznego i działań promocyjno-reklamowych (K_U13)
P_U03. sporządzić wniosek o przyznanie środków na realizację projektu związanego z działalnością zawodową i publiczną oraz kierować realizacją projektu (K_U14)
P_U04. merytorycznie argumentować z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań (K_U15)
P_U05. porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w działalności zawodowej i publicznej w języku polskim i języku obcym (K_U16)
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
P_K01. poszerzania i aktualizowania wiedzy, umiejętności oraz kompetencji przez całe życie oraz jest przekonany do konieczności uczenia się innych osób (K_K01)
P_K02. pracy w grupie, ma świadomość znaczenia pracy zespołowej dla realizacji celów w pracy zawodowej i działalności publicznej (K_K02)
P_K03. wskazania metody i sposobów realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w politycznej sferze życia społecznego (K_K03)
P_K04. zarządzania informacją w sferze publicznej (K_K09)
P_K05. pracy w organach administracji publicznej, ośrodkach analiz politologicznych, wykonywania funkcji eksperta i doradcy oraz komentatora życia politycznego (K_K010)
P_K06. wykorzystywania technik negocjacyjnych i kierowania zespołami realizującymi projekty obywatelskie oraz proponować ich kształt prawny i organizacyjny (K_K11).
Kryteria oceniania
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Literatura
1. M. Mazur, “Marketing polityczny”, Warszawa 2002
2. McNair B., “Wprowadzenie do komunikowania politycznego”, Poznań 1998
3. Stępińska A., “Marketingowe strategie wyborcze”, Poznań 2004
4. Biskup B., "Pozycja i rola rzeczników rządów w Polsce po 1989 roku w dobie profesjonalizacji komunikowania politycznego", Warszawa 2019
5. Cwalina W., Falkowski A., “Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna”, Gdańsk 2006
6. Milic-Czerniak R., (red.), Badania marketingowe, Warszawa 2019
7. Marciniak E., "Nowe idee zarządzania publicznego: wyzwania i dylematy" (red.), Warszawa 2017
8. "Trafność sondaży przed wyborami samorządowymi, IBS, Warszawa 2018
9. https://sprawdzamysondaze.pl/
10. https://stanpolityki.pl/
11. https://lokalnapolityka.pl/
12. https://www.ibsp.com.pl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: