Analiza rynku politycznego 14-PPS2PARP11
TK_01 Pojęcie i charakterystyka rynku politycznego (P_W01, P_U01, P_K01)
TK_02 Rodzaje rynku politycznego (P_W01, P_U01, P_K01)
TK_03 Czynniki kształtujące rynek polityczny - obszary badania rynku politycznego (P_W02, P_U01, P_K01)
TK_04 Wyborca na rynku politycznym (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_05 Wizerunek polityczny jako produkt (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_06 Kwestionariuszowe metody badania rynku politycznego (P_W02, P_U01, P_K01)
TK_07 Opposition research - analiza konkurencji (P_W01, P_U01, P_K02)
TK_08 Sondaże w badaniu rynku politycznego (P_W02, P_U01, P_K01)
TK_09 Segmentacja - targeting - pozycjonowanie (P_W02, P_U01, P_U02, P_K02)
TK_10 Analiza materiału źródłowego i debata wyborcza (P_W02, P_U01, P_U02, P_K02)
TK_11 Repetytorium (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01), P_K02)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 - ma wiedzę na temat marketingowych mechanizmów życia politycznego (K_W06, K_W08).
P_W02 - ma wiedzę na temat czynników kształtujących preferencje polityczne w systemie demokratycznym (K_W02, K_W05).
P_U01 - potrafi analizować w ujęciu marketingowym zjawiska i procesy zachodzące w obszarze rynku politycznego (K_U02, K_U03).
P_U02 - potrafi, w oparciu o posiadana wiedzę teoretyczną i wyniki badań empirycznych, prognozować zmiany w obszarze rynku politycznego (K_U02, K_U04).
P_K01 jest przygotowany do do pracy w grupach analizujących funkcjonowanie rynku politycznego (K_K02, K_K03).
P_K02 jest przygotowany do pracy w sztabach wyborczych politycznych kandydatów oraz komentowania zjawisk zachodzących na rynku politycznym (K_K03, K_K07).
Kryteria oceniania
Ocena formująca - ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach, dyskusja podczas zajęć konwersatoryjnych.
Ocena podsumowująca - egzamin problemowy, pisemny, tryb bezpośredni lub zdalny.
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społecz
Literatura
Literatura obowiązkowa:
M. Kolczyński, Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007
A.W. Jabłoński, L. Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2002
W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006.
M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze, Warszawa 2002.
M. Jeziński, Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004.
Literatura dodatkowa:
M. Cichosz, Autokreacja wizerunku polityka na przykładzie wyborów prezydenckich w III RP, Toruń 2003.
P. Pawełczyk (red.), Marketing polityczne. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji, Poznań 2007.
M. Jeziński (red.), Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, Toruń 2005.
A. Stępińska, Marketingowe strategie wyborcze. Wybory prezydenckie w Polsce 1990-2000, Poznań 2004.
W. Cwalina, Telewizyjna reklama polityczna, Lublin 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: