Komunikowanie polityczne 14-PPS2OKPO11
TK_01 - media w komunikowaniu politycznym; model systemowy; system polityczny i system medialny - P_W01, P_U02
TK_02 - komunikowanie polityczne – ujęcia teoretyczne - P_W02, P_K01
TK_03 - propaganda i marketing polityczny; polityczne public relations i reklama; koncepcja zintegrowanej komunikacji politycznej - P_W02, P_U02
TK_04 - rekonstrukcja rzeczywistości politycznej w mediach: framing, praming, agenda setting, tabloidyzacja - P_W01, P_U02
TK_05 - profesjonalizacja komunikowania politycznego - P_W01, P_K01
TK_06 - strategie komunikacyjne podmiotów politycznych - P_W02, P_U02
TK_07 - kreowanie politycznych person; persony polityków i polityczek - P_U02, P_K01
TK_08 - personalizacja i prywatyzacja komunikowania politycznego - P_W01, P_U02
TK_09 - kultura popularna i polityka - P_W01, P_U02
TK_10 - mediatyzacja polityki i komunikowania politycznego; polityzacja mediów - P_W01, P_U02
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
P_W01 - ma pogłębioną wiedzę o relacjach między uczestnikami komunikowania politycznego - K_W04
P_W02 - zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, analizy i prognozowania strategii komunikacyjnych podmiotów komunikowania politycznego K_W06
umiejętności:
P_U01 - potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk z zakresu komunikowania politycznego - K_U02
P_U02 - potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg komunikowania politycznego w różnych fazach cyklu politycznego - K_U03
kompetencje społeczne:
P_K01- jest przygotowany do pracy w zespołach odpowiedzialnych za analizę, przygotowanie, organizację i prowadzenie kampanii politycznych - K_K10
P_K02 - jest przygotowany do samodzielnego i krytycznego uzupełniania wiedzy, zdobywania nowych umiejętności umożliwiających skuteczne działanie w dynamicznym środowisku politycznym - K_K06
Kryteria oceniania
oceny formujące:
1.Kontrola obecności na zajęciach
2. Ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach
3. Analiza strategii komunikacyjnej wybranego podmiotu politycznego
ocena podsumowująca:
Egzamin pisemny opisowo-problemowy
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Dobek-Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa: PWN.
McNair B. (1998), Wprowadzenie do komunikowania politycznego. Poznań: Wyd. WSNHiD.
Piontek D. (2011), Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce. Poznań: Wyd. WNPiD.
Kolczyński M. (2007), Strategie komunikowania politycznego, Katowice: Wyd. UŚ.
Mazur M. (2015), Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993—2011. Katowice: Wyd. UŚ.
Perloff R. (2017), The Dynamics of Political Communication. London: Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: