Efektywne motywowanie personelu 14-PPS1ZEMP11
Podczas wykładów i ćwiczeń zostaną przedstawione następujące treści programowe:
TK_01 - Warsztat efektywności osobistej (P_W01, P_W03, P_W04, P_U01, P_U02, P_U03, P_K02, P_K03 P_K04)
TK_02 - Czym jest i jak działa motywacja? (P_W01, P_W03, P_W04)
-Jak powstaje motywacja?
-Motywacja „od” i „do”
-Źródła motywacji
-Czym jest motywacja wewnętrzna i na czym polega?
-Profile motywacyjne
TK_03 - Teorie motywacji (P_W01, P_W03, P_W04)
-Przegląd teorii
-Teorie motywacji i ja
-Wyznaczanie celów indywidualnych
TK_04 - Przywództwo sytuacyjne – przywódca, który motywuje (P_W01, P_W03, P_W04, P_U01, P_U02, P_U03, P_K02, P_K03 P_K04)
-Model Paula Herseya i Kena Blancharda
-Fazy rozwoju zespołu
TK_05 - Motywacja w organizacji (P_W01, P_W03, P_W04, P_U01, P_U02, P_U03, P_K02, P_K03 P_K04)
-Przegląd badań
-Diagnoza motywatorów
-Finansowa strona motywacji
-Benefity pozafinansowe
TK_06 - Automotywacja (P_W03, P_W04, P_U01, P_U02, P_U03, P_K02, P_K03 P_K04)
-Przegląd technik i narzędzi
-Rozpoznawanie własnych źródeł motywacji
-Warsztaty automotywacji
-Coaching a motywacja
TK_07 - Co przeszkadza w (auto)motywacji? (P_W03, P_W04, P_U01, P_U02, P_U03, P_K02, P_K03 P_K04)
-Prokrastynacja: definicja i przejawy
-Sposoby walki z zachowaniami prokrastynacyjnymi
-Kwestionariusz motywacji
TK_08 - Zarządzanie wiekiem w organizacji a motywacja pracowników (P_W04, P_U01, P_U02, P_U03, P_K02, P_K03 P_K04)
-Pokolenie baby boomers
-Pokolenie X
-Pokolenie Y
-Pokolenie Centennials
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
P_W01 - definiuje najważniejsze pojęcia związane z motywacją i motywowaniem (K_W04, K_W06, K_U06, K_U13, K_K06)
P_W02 - wymienia najważniejsze teorie motywowania (K_W04, K_W06, K_U06, K_U13, K_K06)
P_W03 - rozpoznaje mechanizmy motywowania pracowników (K_W04, K_W06, K_U06, K_U13, K_K06)
P_W04 - identyfikuje źródła motywacji pracowników (K_W04, K_W06, K_U06, K_U13, K_K06)
P_U01 - stosuje narzędzia i techniki motywacji (K_W04, K_W06, K_U06, K_U13, K_K06)
P_U02 - korzysta ze sprawdzonych technik motywowania w sytuacjach problemowych (K_W04, K_W06, K_U06, K_U13, K_K06)
P_U03 - potrafi stosować instrumenty automotywacji (K_K02, K_K06, K_K11)
P_K01 - postępuje zgodnie z etyką biznesową (K_K02, K_K06, K_K11)
P_K02 - jest zorientowany na współpracę w grupie (K_K02, K_K06, K_K11)
P_K03 - aktywnie słucha, parafrazuje; asertywnie wyraża swoje uczucia i opinie (K_K02, K_K06, K_K11)
P_K04 - właściwie postrzega istotę relacji z interesariuszami organizacji (K_K02, K_K06, K_K11)
Kryteria oceniania
- ocena ciągła na podstawie obecności i aktywności na zajęciach
- ocena udziału w dyskusji podczas zajęć konwersatoryjnych
- ocena pracy grupowej nad projektem
- egzamin testowy
Kryteria oceniania:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne;
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne;
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne;
3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne;
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne;
2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne.
Literatura
1. Borkowska S., System motywowania w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa, 1985
2. Bruce A., 24 metody motywowania pracowników, Studio EMKA, Warszawa 2005
3. Ćwik B., Motywowanie jako podstawowy element zarządzania organizacją, Wyższej Szkoły Celnej, Warszawa 2005
4. Denny R., Motywowanie do zwycięstwa. Jak działać efektywniej, sprawdzone techniki, IFC PRESS, Kraków 1999
5. Forsyth P., Jak motywować ludzi, Helion, Gliwice 2004
6. Franken R.E., Psychologia motywacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006
7. Gick A., Motywowanie pracowników: systemy, techniki, praktyki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999
8. Heller R., Motywowanie pracowników, Wiedza i Życie, Warszawa 2000
9. Ingham Ch., Automotywacja na 101 sposobów, IFC Press, Kraków 2000
10. Jasiński Z., Motywowanie w przedsiębiorstwie, Placet, Warszawa 1998
11. Karaś R., Teorie motywacji w zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004
12. Kopertyńska M.W., Motywowanie pracowników: teoria i praktyka, Placet, Warszawa 2009.
13. Kozłowski W., Zarządzanie motywacją pracowników, Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2009
14. McGinnis A.L., Sztuka motywacji czyli jak wydobyć z ludzi, to co w nich najlepsze, Oficyna Wydawnicza „Vocatio”, Warszawa 1998
15. Nelson B., Blanchard K., 1001 sposobów na nagradzanie pracowników, HELION, Gliwice 2006
16. Pink D.H., DRIVE. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2011
17. Sikorski Cz., Motywacja jako wymiana. Modele relacji miedzy pracownikami a organizacją, Difin, Warszawa 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: