Kreatywność w biznesie 14-PPS1SKRB11
Słuchacze, w ramach warsztatów, zapoznani zostaną z podstawowymi technikami heurystycznego rozwiązywania konfliktów. Zaprezentowane zostaną sposoby pomiaru innowacyjności/kreatywności. Wskazane będą główne utrudnienia/bariery kreatywnego myślenia. Analizie poddane będą czynniki sprzyjające innowacyjności.
TK_01 - Istota kreatywności w biznesie (wprowadzenie, definicje, kreatywność a inteligencja) (P_W1)
TK_02 - Komunikacja i współpraca w grupie (umiejętności komunikacyjne, budowanie współpracy w grupie, obserwowanie procesu grupowego) (P_U3, P_U2; P_K1; P_K2; P_K3; P_K4)
TK_03 - Uwarunkowania kreatywności w biznesie (znaczenie kreatywności w biznesie, zarządzanie twórczym myśleniem w biznesie, bariery twórczego myślenia, analiza studiów przypadku) (P_W2; P_W3)
TK_04 - Techniki twórczego myślenia (myślenie lateralne vs. myślenie wertykalne; kolorowe kapelusze myślowe; synektyka; morfologia funkcjonalna; technika bodźców losowych; kwiat lotosu; burze mózgów; brainwriting; podważanie; negowanie; zniekształcanie; niekompetencja; asocjacja; odwrócenie) (P_U1; P_U4)
TK_05 - Ocena kreatywności (rankingi innowacyjności dla państw, przedsiębiorstw, patenty, czynniki sprzyjające twórczemu myśleniu; „katalizatory” twórczego myślenia, European Innovation Scoreboard (Trend Chart on Innovation in Europe)) (P_W4)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W1 - Opisuje istotę myślenia kreatywnego (K_W06)
P_W2 - Wymienia czynniki stymulujące kreatywność/innowacyjność (K_W11)
P_W3 - Rozumie metody/techniki twórczego myślenia stosowane w biznesie (K_W11)
P_W4 - Rozumie kryteria oceny kreatywności (K_K01)
P_U1 - Używa metod twórczego myślenia (K_U07; K_U13; K_K6)
P_U2 - Organizuje otoczenie środowiska sprzyjające twórczemu myśleniu (K_W11)
P_U3 - Buduje właściwy zespół twórczego myślenia (K_W11: K_K5)
P_U4 - Formułuje pytanie/problem/wyzwanie do rozwiązania (K_U07; K_U13; K_K04)
P_K1 - Współpracuje z innymi osobami w grupie (K_K02; K_K5; K_K11)
P_K2 - Zdolny do przywództwa w grupie (K_K02; K_K5; K_K11)
P_K3 - Otwarty na konstruktywną krytykę innych (K_K11)
P_K4 - Zorientowany na rozwiązanie problemu (K_U07)
Kryteria oceniania
Ocenianie formujące: ocena ciągła na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, dyskusja podczas zajęć konwersatoryjnych,
Ocenianie podsumowujące: przygotowanie projektu
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1.Goldberg Elkhonon, Kreatywność. Mózg w dobie innowacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
2.Steven Johnson, Where Good Ideas Come From, Riverhead Trade 2011
3.Michael Michalko, Cracking Creativity: The Secrets of Creative Genius, Ten Speed Press, 2001
4.Mihaly Csikszentmihalyi, Creativity: The Psychology of Discovery and Invention, Harper Perennial, 2013
5.Edward Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: