Zarządzanie zasobami ludzkimi 14-PPS1AZZA11
TK_01 - Zarządzanie zasobami ludzkimi – zagadnienia teoretyczne (P_W01, P_W02)
TK_02 - Rynek pracy i jego problemy (P_W02, P_W01, P_U01)
TK_03 - Planowanie zatrudnienia (P_U03, K_U02, P_W03)
TK_04 - Poszukiwania pracy (P_W01, P_W02, P_U02, P_U01)
TK_05 - Rekrutacja (P_W01, P_U04, P_U02)
TK_06 - Różnorodność form zatrudnienia (P_W01, P_U04)
TK_07 - Inwestowanie w rozwój pracownika (P_W01, P_U04)
TK_08 - Motywowanie pracowników i formy wynagrodzeń (P_W01, P_U04)
TK_09 - Kulturowe warunkowania prowadzenia biznesu (P_W01, P_U04)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 - Student zna i poprawnie stosuje najważniejsze pojęcia z zakresu teorii ZZL (K_W11, K_W12)
P_W02 - Student zna i rozumie najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem na rynku pracy, zarówno w charakterze pracownika, jak i pracodawcy (K_W11, K_W12)
P_W03 - Student zna i rozumie praktyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi (K_W11)
P_U01 - Student posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi, stosowanymi w ZZL narzędziami i instrumentami (K_U06, K_U13)
P_U02 - Student potrafi zastosować w praktyce różne metody i narzędzia rekrutacji (K_U13)
P_U03 - Student podejmuje działania mające minimalizować skutki problemów, z jakimi może się spotkać podczas poszukiwania zatrudnienia (K_U06, K_U13)
P_U04 - Student potrafi zidentyfikować i nazwać najważniejsze sposoby inwestowania w pracownika oraz wskazać ich zalety i wady (K_U13)
Kryteria oceniania
Ocena formująca (na podstawie projektów przygotowywanych przez studentów grupowo i indywidualnie).
Kryteria oceniania:
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Armstrong M., Zarządzanie ludźmi, Poznań 2007
Armstrong M. – Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2001
Gellert M., Nowak C., Zespół, Gdańsk 2005
Jędrych E., Zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów średniego szczebla,
Kraków 2007
Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2006
Lucas M., Rahden P., Rozmowy kwalifikacyjne, Wrocław 1999
Sajkiewicz. A., (red.), Zasoby ludzkie w firmie. , Warszawa 1999
Sutherland J., Canwell D., Klucz do zarządzania zasobami ludzkimi, Warszawa 2007
Witkowski T. (red.), Dobór personelu, Taszów 2007
Wiśniewski Z., Pocztowski A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, Kraków 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: