Komunikowanie polityczne 14-PPN2OKPO11
1. Teoretyczne podstawy komunikowania politycznego
2. Media w komunikowaniu politycznym
3. Mediatyzacja polityki i komunikowania politycznego
4. Rekonstrukcja rzeczywistości politycznej w mediach: framing, praming, agenda setting, tabloidyzacja
5. Profesjonalizacja komunikowania politycznego
6. Zintegrowania komunikacja marketingowa w polityce: public relations i reklama
7. Strategie komunikacyjne podmiotów politycznych
8. Personalizacja i prywatyzacja komunikowania politycznego
9. Kultura popularna i polityka
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
1. ma pogłębioną wiedzę o relacjach między uczestnikami życia politycznego i kategoriach więzi społecznych w wymiarze krajowym, regionalnym i światowym
2. zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, analizowania, oceniania i prognozowania życia politycznego, w tym techniki pozyskiwania danych, modelowania struktur politycznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
3. ma pogłębioną wiedzę o roli mediów w polityce, działań promocyjno- reklamowych oraz pogłębioną wiedzę o metodach diagnozowania potrzeb w tym zakresie
umiejętności:
1. potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk politycznych oraz potrafi formułować własne opinie i krytycznie dobierać dane i metody analiz
2. potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk politycznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
3. potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje istotne w działalności publicznej z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy
kompetencje społeczne:
1. jest przygotowany do pracy w organach administracji publicznej, ośrodkach analiz politologicznych, wykonywania funkcji eksperta i doradcy oraz komentatora życia politycznego
2. jest przygotowany do zarządzania informacją w sferze publicznej
Kryteria oceniania
oceny formujące:
1.Kontrola obecności na zajęciach
2. Ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach
3. Esej naukowy na wybrany temat
ocena podsumowująca:
Egzamin pisemny opisowo-problemowy
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Dobek-Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa: PWN.
McNair B. (1998), Wprowadzenie do komunikowania politycznego. Poznań: Wyd. WSNHiD..
Michalczyk S. (2005), Komunikowanie polityczne. Katowice: Śląsk.
Piontek D. (2011), Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce. Poznań: Wyd. WNPiD..
Kolczyński M. (2007), Strategie komunikowania politycznego, Katowice: Wyd. UŚ.
Mazur M. (2015), Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993—2011. Katowice: Wyd. UŚ.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: