Badania marketingowe 14-PPN1MBAM11
1. Zapoznanie studentów z przedmiotem badań marketingowych, wykorzystaniem informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych, oraz podstawowymi obszarami badań i procedurą postępowania badawczego.
2. Ugruntowaniem wiedzy dotyczącej metod i technik badawczych wykorzystywanych w badaniach marketingowych, pomiaru i skal do badania postaw i wskaźników akceptacji oferty rynkowej.
3. Kształtowanie umiejętności projektowania badania, wyboru metod i budowy instrumentów pomiarowych, umiejętności wykorzystania źródeł pierwotnych i wtórnych w podejmowaniu decyzji marketingowych.
4. Doskonalenie warsztatu w zakresie prowadzenia badań i prezentacji ich wyników.
5. Student posiada:umiejętność zdefiniowania celów i obszarów badania marketingowego, projektowanie badania marketingowego / określenie celów, hipotez, konceptualizacja i operacjonalizacja, / znajomość metod badawczych w badaniach rynkowych i w badaniach opinii publicznej umiejętność stosowania narzędzi badawczych, i skal pomiarowych umiejętność opracowania i prezentacji wyników badania umiejętność wykorzystania źródeł wtórnych w podejmowaniu decyzji marketingowych.
Literatura
Podstawowa
1. Breen G., Blankenship A. , Badania marketingowe w twojej firmie, PWN, Warszawa 1995.
2. Kaczmarczyk S. , Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE , Warszawa, 2000.
3. Łopacińska-Mazurek K. , Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999.
4. Maison D., Artur Noga Bogomilski / red/ Badania Marketingowe, GWP, Gdańsk 2007
Uzupełniająca
1. Bracha Cz. , Metoda reprezentacyjna w badaniu opinii publicznej i marketingu, Wyd. "EFEKT", Warszawa 1998.
2. Kędzior Z., Karcz K. Badania marketingowe w praktyce, PWN, Warszawa, 1996.
3. Maison D. , Zogniskowane metody grupowe, PWN, Warszawa, 2001.
4. Nikodemska-Wołowska A. , Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa, 1999.
5. Podstawy marketingu, red. H. Mruk, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 1999.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: