Podstawy reklamy 14-DPS2RPOR11
1. reklama – zarys historyczny
2. reklama jako element marketingu; zintegrowana komunikacja marketingowa
3. cele reklamy
4. kulturotwórcze funkcje reklamy
5. reklama jako proces komunikowania masowego
6. polityka reklamy
7. fazy cyklu życiowego i cele polityki marketingowej i reklamowej
8. media reklamowe: ATL i BTL; właściwości, zalety i wady; planowanie mediów
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
1. ma wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym system komunikowania społecznego oraz zasady jego funkcjonowania, a także będącym przedmiotem jego oddziaływania
2. ma wiedzę o metodach i narzędziach, w tym technikach pozyskiwania danych, niezbędnych do właściwego funkcjonowania systemu komunikowania społecznego, a także pozwalających opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji i organizacji społecznych oraz gospodarczych
3. ma wiedzę o środkach społecznego komunikowania, poglądach na temat ich roli w życiu społeczeństwa, rodzajach więzi społecznych w takich środkach i ich otoczeniu oraz historycznej ewolucji sposobów komunikowania
umiejętności:
1. posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych istotnych dla efektywnego funkcjonowania systemu komunikowania społecznego
2. posiada podstawowe umiejętności w zakresie prowadzenia badań społecznych niezbędnych do opracowania diagnoz potrzeb odbiorców mediów i działań promocyjno-reklamowych
3. posiada umiejętność efektywnego wykorzystania wiedzy, procedur i środków do wykonywania zadań zawodowych w środkach społecznego przekazu, w działaniach promocyjno-reklamowych oraz zarządzaniu procesem komunikowania zgodnie ze studiowaną specjalnością
kompetencje społeczne:
1. rozumie potrzebę poszerzania i aktualizowania wiedzy, umiejętności i kompetencji przez całe życie
2. potrafi pracować w grupie i ma świadomość znaczenia pracy zespołowej dla realizacji celów w pracy zawodowej i działalności publicznej
Kryteria oceniania
1. kontrola obecności na zajęciach
2. ocena aktywności na zajęciach
3. ocena projektu
4. kolokwium zaliczeniowe
Literatura
Albin K., Reklama w telewizji, PWN, Warszawa 2002.
Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, PWN, Warszawa 2002.
Budzyński W., Reklama techniki skutecznej perswazji, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2009.
Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001.
Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 2000
Nowacki R., Reklama. Podręcznik, Diffin, 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: