Komunikacja poprzez nowe media 14-DPS2BKNM11
TK_01 - konsekwencje rozwoju nowych mediów: konwergencja mediów, zmiany w konsumpcji treści i sytuacja mediów tradycyjnych (KW_08, KW_09, KW_13, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_02 - problem prywatności i darmowości w Internecie oraz zagrożenia z tym związane (KW_08, KW_09, KW_13, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_03 - deprofesjonalizacja zawodu dziennikarza: obowiązki i prawa dziennikarzy oraz blogerów, dziennikarstwo oddolne i obywatelskie (KW_08, KW_09, KW_13, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_04 - media alternatywne, rozwój społeczeństwa sieciowego (KW_08, KW_09, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_05 - marketing w nowych mediach (KW_13, KU_14, K_U17, KK_01, KK_08).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
PW_01 - Objaśnia zmiany w obszarze komunikacji wywołane rozwojem nowych mediów.
PW_02 - Ma świadomość społecznych konsekwencji wynikających z rozwoju i upowszechnienia nowych mediów (KW_08, KW_09, KW_13).
PW_03 - Zna specyfikę komunikowania poprzez nowe media (KW_08, KW_09).
PU_01 - Student interpretuje istotę i funkcje nowych mediów (KU_01, KU_02, KU_03, K_U17).
PU_02 - Student umie analizować konsekwencje rozwoju środków przekazu i formułować wnioski w tym zakresie (KU_01, KU_02, KU_03, K_U17).
PK_01 - jest wrażliwy na kwestię prywatności w nowych mediach (KK_08).
PK_02 - ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy dotyczącej omawianych treści (KK_01).
Kryteria oceniania
Esej zaliczeniowy na zadany temat.
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Podstawowa:
D. Gillmor, We the media. Grassroots journalism by the People, for the People, Sebastopol 2006
A. Keen, Kult amatora: jak internet niszczy kulturą, Warszawa 2007.
B. Poulet, Śmierć gazet i przyszłość informacji, Wołowiec 2011.
Uzupełniająca:
P. Levinson, Nowe, nowe media, Kraków 2010.
Nowe media we współczesnym społeczeństwie, pod red. M. Jezińskiego, A. Sekleckiej, Ł. Wojtkowskiego, Toruń 2011.
N. Carr, The Shallows: What the Internet is doing to our brains, NYC 2010.
I. Meyza, W. Szabłowski, Nasz mały PRL, Kraków 2012.
B.J. Mendelson, Social media to ściema, Gliwice 2014.
R. Holiday, Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ds. manipulowania mediami, Gliwice 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: