Negocjacje 14-DPS1RNEG11
TK_01 - Wprowadzenie do negocjacji - podstawowe terminy i powody negocjacji - PW_01, PU_01, PU_02, PU_03;
TK_02 - Systematyka negocjacji - PW_01, PU_01;
TK_03 - Etapy w negocjacjach i zadania negocjatora w ich trakcie -PW_01, PW_02, PU_01, PU_02, PU_03;
TK_04 - Style negocjacji: twardy, miękki, rzeczowy PW_01, PW_02, PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_05 - Zasady negocjacji rzeczowych - PW_02, PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_06 - Strategia szachowa i technika salami - PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_07 - Teoria gier w procesie negocjacji - PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_08 - Wykorzystanie technik manipulacyjnych w negocjacjach - PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_09 - Wpływ różnic kulturowych na proces negocjacji - PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_10 - Cechy dobrego negocjatora - PW_01, PW_02, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_11 - Negocjacje biznesowe i w sytuacjach kryzysowych - PW_02, PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_12 - Negocjacje policyjne i schodowy model zmiany zachowania sprawcy sytuacji kryzysowej - PW_02, PW_03, PU_01, PU_02, PU_03, PK_01, PK_02;
TK_13 - Negocjacje policyjne w Polsce - uwarunkowania prawne - PW_01, PU_01, PU_02, PU_03;
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończonych zajęciach student:
PW_01 - zna pojęcia, typy i etapy negocjacji (K_W02, K_W11, K_W13, K_W07)
PW_02 - wie i rozumie jakie są zadania negocjatora w trakcie różnych etapów negocjacji oraz przy stosowaniu różnych stylów i strategii negocjacyjnych (K_W02, K_W11, K_W13, K_W07)
PW_03 - zna różne strategie, techniki i metody negocjacji (K_W02, K_W11, K_W13, K_W07)
PU_01 - potrafi w odpowiedni sposób przygotować się do negocjacji, w zależności od przyjętych wcześniej założeń i sytuacji negocjacyjnych (K_U02, K_U05, K_U06, K_U07, K_U13)
PU_02 - umie zastosować odpowiednie strategie, techniki i metody prowadzenia negocjacji w sytuacjach konfliktowych (K_U02, K_U05, K_U06, K_U07, K_U13)
PU_03 - potrafi, przy wykorzystaniu technik negocjacyjnych, adekwatnie i asertywnie reagować na powstające konflikty w sytuacjach biznesowych i kryzysowych (K_U02, K_U05, K_U06, K_U07, K_U13)
PK_01 - jest gotów pełnić rolę lidera podczas pracy w grupie, rozstrzygając powstające konflikty w sposób negocjacyjny (K_K02, K_K03, K_K05, K_K12)
PU_01 - jest gotów doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne przez całe życie (K_K01, K_K07, K_K09, K_K11, K_K12)
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i na zajęciach
OCENA PODSUMOWUJĄCA – kolokwium pisemne (opisowe i testowe z części wykładowej oraz ćwiczeniowej), kolokwium ustne (z zastosowania technik negocjacji w praktyce);
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Literatura podstawowa:
Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK: negocjowanie bez poddawania się, Warszawa 2009.
Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Kraków 1999.
Ury W., Odchodząc od NIE: negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa 2009.
Gregory M. Vecchia, Vincent B. Van Hasselt, Stephen J. Romano, Crisis (hostage) negotiation: current strategies and issues in high-risk conflict resolution.
Slatkin A.A., COMMUNICATION IN CRISIS AND HOSTAGE NEGOTIATIONS, Springfield 2010
Literatura uzupełniająca:
Bargiel-Matusiewicz K., Negocjacje i mediacje, Warszawa 2010.
Bryła J., Negocjacje międzynarodowe, Poznań 1999.
Chełpa S., Negocjacje w biznesie: kluczowe zagadnienia, Poznań 2000.
Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Gdańsk 2012.
Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Częstochowa 2008.
Kochan M., Pojedynek na słowa; techniki erystyczne w publicznych sporach, Kraków 2006.
Mastenbroek W., Negocjacje, Warszawa 2000.
Rządca R.A., Wujec P., Negocjacje, Warszawa 1998.
Schopenhauer A., Erystyka: sztuka prowadzenia sporów, Kraków 2007.
Zbiegień-Maciąg L., Taktyki i techniki negocjacyjne, Kraków 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: