Marketing 14-DPN2RMAR11
TK_01 - ewolucja orientacji marketingowych (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).
TK_02 - wymiary znaczeniowe produktu (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).
TK_04 - marka i zarządzanie nią (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).
TK_05 - lojalność klienta i znaczenie utrzymania klienta w zadowoleniu (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01, P_K03).
TK_06 - psychografia jako próba zmierzenia stylu życia klientów (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03).
TK_07 - content marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03).
TK_08 - viral marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)
TK_09 - buzz marketing (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)
TK_10 - branded journalism (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)
TK_11 - marketing polityczny (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)
TK_12 - marketing terytorialny (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03)
TK_13 - krytyka marketingu - Degrowth, zagrożenia dla środowiska naturalnego, nadprodukcja etc. (P_W02, P_U01, P_U03, P_K01, P_K03).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 - student definiuje pojęcie marketingu oraz rozpoznaje jego orientacje (K_W02, K_W03, K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).
P_W02 - student zna podstawowe formy marketingu (K_W02, K_W03, K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).
P_W03 - student zna środki perswazyjne w komunikacji marketingowej (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_U05, K_K08).
P_U01 - student potrafi właściwie postrzegać relacje sprzedającego i klienta (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).
P_U02 - student umie wyszukiwać sposoby reagowania na potrzeby rynku wobec przedsiębiorstwa (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).
P_U03 - student umie stosować odpowiednie środki perswazyjne w poszczególnych formach komunikacji marketingowej (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).
P_K01 - student wykazuje się kreatywnością w odpowiadaniu na potrzeby klienta (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).
P_K02 - student jest wrażliwy na kwestie etyczne w działalności marketingowej (K_W12, K_U05, K_K04).
P_K03 - jest otwarty na innowacyjne formy kontaktu instytucji z otoczeniem (K_W12, K_W13, K_U02, K_U03, K_K08).
Kryteria oceniania
Ocena podsumowująca - ustny egzamin.
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Podstawowa:
P. Kotler, Marketing, Poznań 2012.
A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2006.
A. Wheeler, Kreowanie marki. Przewodnik dla menedżerów, Warszawa 2010.
B. Stawarz, Content marketing po polsku, Warszawa 2015.
Uzupełniająca:
A. Sernovitz, Marketing szeptany, Warszawa 2010.
B. Hulten, N. Broweus, M. van Dijk, Marketing sensoryczny, Warszawa 2010.
P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiwan, Marketing 3.0, Warszawa 2010.
B.J. Bueno, M.W. Ragas, Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych klientów, Gliwice 2009.
N. Klein, No logo, Warszawa 2004.
B. Barber, Skonsumowani, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: