Ekonomika mediów 14-DPN2OEKM11
TK_01 - Pojęcie i przedmiot ekonomiki mediów (P_W01, P_U01, P_K01)
TK_02 - Miejsce mediów w gospodarce (9_W01, P_U01, P_K01)
TK_03 - Firmy/przedsiębiorstwa medialne w Polsce i na świecie (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_04 - Media i reklama, rodzaje reklam i ich efektywność (P_W01, P_U01, P_K01)
TK_05 - Charakterystyka ekonomiczna prasy drukowanej (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_06 - Charakterystyka ekonomiczna radia (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_07 - Charakterystyka ekonomiczna telewizji (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_08 - Charakterystyka ekonomiczna mediów internetowych (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_09 - Proces koncesyjny (P_W01, P_U01, P_K01)
TK_10 - Umowy licencyjne i wydawnicze (P_W01, P_U01, P_K01)
TK_11 - Umowy z pracownikami/dziennikarzami (P_W01, P_U01, P_K01)
TK_12 - Monetyzacja dziennikarstwa i przedsiębiorcze dziennikarstwo (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_13 - Sponsoring i lokowanie produktów (P_W02, P_U02, P_K02)
TK_14 - Finansowanie mediów publicznych (P_W02, P_U01, P_K02)
TK_15 - Problemy etyczne w mediach – kryptoreklama (P_W01, P_U01, P_K01)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022: | W cyklu 2023/2024: | W cyklu 2022/2023: | W cyklu 2018/2019: | W cyklu 2019/2020: | W cyklu 2020/2021: |
Efekty kształcenia
P_W01 Zna sposoby finansowania przedsiębiorstw medialnych K_W01; K_W092
P_W02 - Posiada orientację w specyfice polskiego rynku mediów i reklamy (K_W13; K_W14)
P_U01 - Umie przygotować biznesplan dla przedsiębiorstwa medialnego (K_U04; K_U07)
P_U02- Potrafi opracować dokumenty niezbędne do powstania firmy medialnej (K_U16; K_U17)
P_K01 - Jest przygotowany do poszukiwania źródeł finansowania mediów (K_K03; K_K09)
P_K02 - Jest przygotowany do pracy w mediach w administracji. (K_K10; K_K11)
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach oraz przygotowania projektu grupowego
OCENA PODSUMOWUJĄCA – egzamin ustny (z części wykładowej)
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Literatura podstawowa:
• T. Kowalski, B. Jung, Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa 2006
• T. Kowalski, Między twórczością a biznesem. Wprowadzenie do zarządzania w mediach i rozrywce, Warszawa 2008
• B. Nierenberg, Publiczne przedsiębiorstwo medialne. Determinanty, systemy, modele, Kraków 2007
Literatura uzupełniająca:
• D. C. Hallin, P. Mancini, Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2007.
• L. King, Strategie zarządzania na rynku mediów, Warszawa 2012
• J,. Skrzypczak, Polityka medialna w okresie konwersji cyfrowej radiofonii i telewizji, Poznań 2011
• E. Ciborska, Marketingowe funkcje mediów, Ciechanów 2001
• K. Jakubowicz, Media publiczne. Początek końca czy nowy początek, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: