Komunikacja poprzez nowe media 14-DPN2BKNM11
TK_01 - konsekwencje rozwoju nowych mediów: konwergencja mediów, zmiany w konsumpcji treści i sytuacja mediów tradycyjnych (KW_08, KW_09, KW_13, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_02 - problemy i zagrożenia wynikające z rozwoju nowych mediów, np. prywatność, cyfrowe samostanowienie, kwestia odpłatności za dostęp do treści, publikowanie nieprawdziwych informacji etc. (KW_08, KW_09, KW_13, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_03 - deprofesjonalizacja zawodu dziennikarza: obowiązki i prawa twórców treści, dziennikarstwo oddolne i obywatelskie (KW_08, KW_09, KW_13, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_04 - media alternatywne, rozwój społeczeństwa sieciowego (KW_08, KW_09, KU_01, KU_02, KU_03, KK_01, KK_08).
TK_05 - innowacyjny marketing w nowych mediach (KW_13, KU_14, K_U17, KK_01, KK_08).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PW_01 - Objaśnia zmiany w obszarze komunikacji wywołane rozwojem nowych mediów.
PW_02 - Ma świadomość społecznych konsekwencji wynikających z rozwoju i upowszechnienia nowych mediów (KW_08, KW_09, KW_13).
PW_03 - Zna specyfikę komunikowania poprzez nowe media (KW_08, KW_09).
PU_01 - Interpretuje istotę i funkcje nowych mediów (KU_01, KU_02, KU_03, K_U17).
PU_02 - Umie analizować konsekwencje rozwoju środków przekazu i formułować wnioski w tym zakresie (KU_01, KU_02, KU_03, K_U17).
PK_01 - jest wrażliwy na kwestię prywatności w nowych mediach (KK_08).
PK_02 - ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy dotyczącej omawianych treści (KK_01).
Kryteria oceniania
Ocena formująca - ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach.
Esej zaliczeniowy na zadany temat.
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadowalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Podstawowe materiały, z uwagi na aktualność poruszanej tematyki, będą przekazywane przez prowadzącego na bieżąco przed zajęciami.
Uzupełniająca:
A. Keen, Kult amatora: jak internet niszczy kulturą, 2007.
D. Gillmor, We the media. Grassroots journalism by the People, for the People, 2006.
N. Carr, The Shallows: What the Internet is doing to our brains, NYC 2010.
R. Holiday, Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ds. manipulowania mediami, Gliwice 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: