Analizy i badania w komunikacji marketingowej 14-DPN2BANB11
TK_01 - Proces badań marketingowych w odniesieniu do komunikacji marketingowej (cz. 1) (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_02 - Proces badań marketingowych w odniesieniu do komunikacji marketingowej (cz. 2) (P_W01; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_03 - Współpraca z agencją badań marketingowych (P_W01; P_U03; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_04 - Testowanie reklamy – zalety i wady różnych metod badawczych (cz. 1) (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_05 - Testowanie reklamy – zalety i wady różnych metod badawczych (cz. 2) (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_06 - Ocena skuteczności reklamy (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_07 - Badanie marki – brand funnel (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_08 - Badanie marki – satysfakcja, lojalność i skłonność do rekomendacji (P_W02; P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_09 - Badanie marki - wizerunek (P_W02; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_10 - Planowanie i ocena skuteczności kampanii reklamowych w mass mediach (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_11 - Planowanie i ocena skuteczności działań z zakresu komunikacji marketingowej w Internecie (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_12 - Ocena skuteczności marketingu bezpośredniego (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_13 - Prognozowanie i planowanie sprzedaży (P_W02; P_U01; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_14 - Pomiar skuteczności i efektywności działań niestandardowych z zakresu komunikacji marketingowej (cz. 1) (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
TK_15 - Pomiar skuteczności i efektywności działań niestandardowych z zakresu komunikacji marketingowej (cz. 2) (P_W03; P_U02; P_K01; P_K02; P_K03)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 - opisuje proces badań marketingowych w komunikacji marketingowej (K_W06; K_W12; K_W13; K_W14)
P_W02 - charakteryzuje metody wykorzystywane w badaniach reklamy i marki (K_W06; K_W12; K_W13; K_W14)
P_W03 - objaśnia wskaźniki marketingowe przydatne w planowaniu i ocenie narzędzi komunikacji marketingowej (K_W06; K_W12; K_W13; K_W14)
P_U01 - projektuje badania rynkowe z zakresu komunikacji marketingowej (K_U03; K_U07; K_U09; K_U10; K_U13; K_U16)
P_U02 - dobiera i wykorzystuje odpowiednie wskaźniki marketingowe do oceny działań z zakresu komunikacji marketingowej (K_U03; K_U07; K_U09; K_U10; K_U16)
P_U03 - sporządza brief dla agencji badawczej (K_U03; K_U09; K_U13; K_U14; K_U16)
P_K01 - jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu badań i analiz komunikacji marketingowej (K_K01; K_K02; K_K03; K_K06)
P_K02 - rozumie znaczenie postępowania zgodnego z zasadami etyki (K_K04)
P_K03 - wyraża własną opinię w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć (K_K02; K_K03; K_K06)
Kryteria oceniania
Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności na zajęciach, ćwiczenia praktyczne
Ocena podsumowująca: test (pytania otwarte / zamknięte), średnia ważona z ocen formujących
Kryteria oceniania:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Literatura podstawowa:
- S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011
- D. Maison, Zogniskowane wywiady grupowe - jakościowa metoda badań marketingowych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001
- Wskaźniki marketingowe, pod red. R. Kozielskiego, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008
Literatura uzupełniająca:
- Analiza rynku, pod red. H. Mruka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
- K. Cybulski, Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004
- P. Kwiatek, Programy lojalnościowe – budowa i funkcjonowanie, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007
- M. Trojanowski, Marketing bezpośredni. Koncepcja – zarzadzanie – instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010
- Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, opracowanie zbiorowe, ParkEdukacja, Bielsko-Biała 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: