Psychologia reklamy 14-DPN1RPSR11
TK_01. Reklama jako komunikowanie perswazyjne (nadawca, odbiorca, komunikat oraz kontekst w przekazie reklamowym)
TK_02. Podstawowe mechanizmy psychologiczne reklamy (warunkowanie klasyczne oraz instrumentalne, efekt czystej ekspozycji, przekaz podprogowy)
TK_03. Psychologiczne podejście do badania konsumenta
TK_04. Procesy poznawcze w reklamie cz. I. (pojęcie, uwagi, podstawowe właściwości uwagi a odbiór reklamy)
TK_05. Procesy poznawcze w reklamie cz. II (spostrzeganie, złudzenia optyczne)
TK_06. Procesy poznawcze w reklamie cz. III (rodzaje pamięci, zapamiętywanie, przechowywanie i odtwarzanie a odbiór reklamy)
TK_07. Rola pamięci utajonej w odbiorze reklamy
TK_08. Procesy emocjonalne i motywacyjne w reklamie
TK_09. Proces decyzyjna oraz rola reklamy w procesie decyzyjnym konsumenta
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
P_W01 Zna podstawowe mechanizmy psychologiczne, na których opiera się przekaz reklamowy
P_W02 Potrafi opisać, w jaki sposób powinno budować się skuteczne przekazy reklamowe
P_U01 Potrafi ocenić przekazy reklamowe pod kątem wykorzystania zasad psychologicznych determinujących ich skuteczność
P-U02 Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii do budowy skutecznych przekazów reklamowych
P_K01 Posiada kompetencje potrzebne do udziału w dyskusji na temat przekazów reklamowych i skutków ich oddziaływania na odbiorcę
P_K02 Posiada kompetencję do pracy w zespole przy konstrukcji i ocenie przekazów reklamowych
Kryteria oceniania
Krytyczna analiza reklamy pod kątem wskazanych wytycznych
KRYTERIA OCENIANIA:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze
opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne
i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i
społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone
kompetencje personalne i społeczne
3,5 -zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 -podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe
kompetencje personalne i społeczne
2,0 -niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i
społeczn
Literatura
Literatura podstawowa
Doliński D. (2003), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: GWP
Falkowski A. (2009), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk: GWP
Literatura uzupełniająca:
Heath R. (2013), Uwieść podświadomość. Psychologia reklamy, Gdańsk: GWP.
Kozłowska A. (2011), Reklama. Techniki perswazyjne, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
Stasiuk K., Maison D. (2013), Psychologia konsumenta, Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: